Peste 20 de ONG-uri au dus „Voluntariatul la pătrat” în cadrul Civic Vox

În perioada 29 iunie – 2 iulie a avut loc cea de-a patra ediție a proiectului Civic Vox: Voluntariat la pătrat, eveniment dedicat ONG-urilor din . 

Ediția de anul acesta a luat un format virtual, accesibil tuturor, indiferent de locație, lucru ce a oferit oportunitatea ONG-urilor din toată țara să ia parte la workshop-urile pregătite.

În cadrul proiectului au fost alături peste 20 de ONG-uri, printre care asociația MagiCAMP, Salvați Copiii, The Social Incubator, BEST și Bookland, care au participat activ la cele 4 workshop-uri, scopul principal fiind acela de a-i sprijini pe membri și a le oferi cât mai multe informații relevante din aria de interes a marketingului, a organizării interne și nu numai. 

Tematica din cadrul celor 4 zile de conferinţe a cuprins mai multe subiecte de interes pentru ONG-urile participante: sponsorizările şi relaţia cu sponsorul, atragerea de donații, Influencer Marketing, Social Media și gestionarea campaniilor plătite în mediul online, Project Management, Leadership, Motivarea voluntarilor și structurarea rolurilor. 

Peste 20 de ONG-uri au participat la workshop-urile organizate de IAA Young Professionals, în cadrul proiectului „Civic Vox: Voluntariat la pătrat”

Civic vox este un proiect special și foarte important pentru noi. Ne bucurăm că în ciuda condițiilor poate nu atât de prielnice am reușit să îl organizăm în acest an. Ne bucurăm că am întâlnit atât de mulți oameni care încearcă să facă o schimbare pentru cei din jur și sperăm că am reuși să-i ajutăm să își găsească mai ușor drumul spre îndeplinirea cauzei lor.” a declarat Denis Bâtiescu Project Manager Civic Vox: Voluntariat la pătrat 2021.

1. Project Management, Leadership, Motivarea voluntarilor și structurarea rolurilor 

Primul workshop a avut un subiect foarte important, în special în contextul pandemiei Covid-19. Alături de noi a fost Diana Pirciu, UEFA EURO 2020 Volunteer Manager Bucharest și FRF Education Manager, care ne-a prezentat viziunea ei asupra leadership-ului, ne-a arătat cât de important este să ai o legătură strânsă cu voluntarii, să ai încredere în ei, și să vezi partea bună a lucrurilor, chiar și atunci când pare că totul merge mai puțin bine. 

Una dintre problemele discutate în cadrul workshop-ului a fost retenția voluntarilor, iar abordarea Dianei a fost una foarte încurajatoare pentru mulți dintre noi: Dacă reușești să păstrezi 1% din voluntari este deja un succes. Să nu reușești să îi păstrezi pe toți nu este un eșec.

2. Influencer Marketing, PR & Evenimente, parteneriate media

A doua zi de workshop-uri a fost susținută de Cristian China Birta – blogger pe cristianchinabirta.ro, antreprenor cu agenția de comunicare integrată Kooperativa 2.0, trainer și speaker. A organizat în cei 15 ani de consultanță peste 500 de campanii cu și pentru influnceri. În același timp, a participat ca influencer la peste 200 de campanii. 

Așa cum ne așteptam, workshop-ul a fost nu numai o discuție despre influenceri, modul în care pot ONG-urile colabora și aborda acest mediu pentru a-și face auzite cauzele, ci și un adevărat training despre digital marketing, aplicat pe subiecte și probleme concrete ale ONG-urilor. 

3. Social media și campanii plătite în mediul online

A treia zi de workshop-uri a venit cu doi traineri care au dat mai departe din cunoștințele lor despre digital marketing, social media și campanii plătite în mediul online: Andra Negru și Teodora Bălțatu, din echipa Mavericks. The Agency. 

Teodora – Communication Manager în cadrul agenției, le-a oferit participanților informații importante despre canalele de Social Media, cum să fii prezent online într-un mod cât mai eficient, importanța creării unui plan de conținut și de a fi activ pe rețelele sociale. Aceste informații au fost de mare ajutor pentru majoritatea ONG-urilor, întrucât Social Media reprezintă principalul loc în care împărtășesc reușitele lor.  

Andra Negru – Head of Performance a adus partea de performance marketing în cadrul workshopului, prezentându-le ONG-urilor posibilitățile de promovare online, importanța diferențierii în anumite momente esențiale (cum ar fi completarea formularelor 230), dar și programul Google Grants oferit de Google.

4. Sponsorizări, relaţia cu sponsorul şi atragerea de donații

Ultima zi a proiectului s-a încheiat cu un workshop foarte așteptat de ONG-uri, fiind vorba de un subiect important: Sponsorizările, relațiile cu sponsorii și atragerea de donații. Acesta a fost susținut de Anamaria Hâncu – Co-founder & Board member Let’s Do It, Romania. 

În cadrul lui ONG-urile și-au prezentat obstacolele pe care le întâmpină când vine vorba de donații și sponsorizări, iar Anamaria s-a concentrat pe a găsi soluții aplicabile personalizate pentru fiecare situație. 

Concluzionând, am aflat că este important să avem susținerea celor din jurul nostru, fie că este vorba de autoritățile locale, companii mici, și chiar persoane cunoscute, și să ne asigurăm că toate reușitele sunt prezentate atunci când suntem în căutare de noi sponsori. Iar cel mai important: să nu renunțăm și să credem în cauza noastră. 

Întregul eveniment a oferit ONG-urilor oportunitatea de a afla informații noi direct de la specialiști, de a discuta direct cu ei pe subiecte aplicate, și în cele din urmă, de a avea sesiuni 1:1 cu trainerii, în cadrul cărora vor beneficia de sfaturi personalizate în funcție de nevoile lor.

Evenimentul a fost organizat cu sprijinul media IQads și al sponsorului Samdam Solutions. 

Edițiile anterioare ale proiectului “Civic Vox – Dăm voce ONG-urilor” au avut loc pe data de 24 septembrie, 2014,  20 iunie, 2018 la Cluj și 11 februarie 2019 la București.