TikTok: noi provocări de la brandurile din România

Brandurile din țara noastră încep să exploreze noi modalități de exprimare a creativității, prin promovarea online în universul TikTok. Auzim des discutându-se despre existența unui ocean de branduri în care mărcile, ghidate de dorința de a-și face remarcată prezența în mediul online, își adaptează strategiile de marketing sub presiunea ritmului rapid de evoluție a pieței, competiției și exigențelor cosumatorului.

Să ne îndreptăm însă atenția spre măreția social media și puterea sa asupra brandurilor. Ce se întâmplă atunci când o rețea socială devine însăși un ocean, o apă tulbure în care brandurile se tem să se aventureze?

Brandurile internaționale și-au direcționat deja atenția spre TikTok, astfel încât celebre case de modă, dar și afaceri mici și nișate, își valorifică oportunitățile de promovare a produselor și serviciilor în feed. În schimb, brandurile din România au început recent să testeze moduri diverse de transpunere a mesajelor în conținut creativ pe TikTok, menit să sprijine comunicarea cu publicurile țintă, prin intermediul videoclipurilor. Campaniile a 5 branduri din țara noastră demonstrează cum inventivitatea, îmbinată cu latura ludică a brandurilor, transformă TikTok-ul într-o scenă animată.

1. Pepsi: Provocat să inspiri

Pepsi a lansat provocarea cu hashtag-ul #PepsiPlayToInspire, protagoniștii campaniei fiind Ianis Hagi și Teodora Meluță. La baza campaniei stă plăcerea de a juca fotbal și de a împărtăși bucuria cu alți pasionați ai acestui sport. În schimbul marcării unui gol, participanții vor fi premiați, Pepsi oferindu-le, totodată, oportunitatea ca TikTok-ul propriu să apară în clipul oficial al brandului.

Alături de selectarea inspirată a reprezentanților campaniei și a păstrării unei linii de comunicare clare, Pepsi a utilizat un conținut audio original, „How We Do It”, posibilitatea de preluare a sunetului în videoclipurile cu același hashtag crescându-i potențialul de răspândire.

@pepsiromania

POV: te pregătești pentru #PepsiPlayToInspire challenge, pentru că ai aflat ce premii sunt puse la bătaie.

♬ How We Do It – Pepsi

2. Cheetos: Porție de distracție

Cheetos a dat startul #CheetosYesChallenge, primul hashtag challenge lansat de către brand, fiind dedicat timpului petrecut împreună cu oamenii dragi. Participanții sunt încurajați să răspundă cu „da” provocării venite din partea unui membru al familiei. Claudinsky și Iuliana Beregoi au fost primii care s-au alăturat, demonstrând că distracția este limbajul comun tuturor generațiilor. Suntetul audio original, „Cheetos Challenge” a completat videoclipurile distribuite.

@cheetosromania

Chester lansează o nouă provocare pentru toate familiile cu simțul umorului: CheetosYesChallenge! Spune DA la o provocare distractivă în 2, venită din partea unei persoane dragi din viața ta, filmează și postează rezultatul amuzant cu CheetosYesChallenge! Ce zici? Accepți provocarea lui Chester?

♬ Cheetos Challenge – Adam Burzyński

3. Samsung: Dansezi epic și câștigi

Provocarea #22EpicNights lansată de Samsung, vizeză un public tânăr și energic. Pentru a intra în cursa pentru marele premiu, un Galaxy S22, e nevoie de camera unui telefon și de câteva minute pentru a învăța o coregrafie. Pașii sunt simpli, iar ajutoarele se află la dispoziția utilizatorilor, prin videoclipurile încărcate pe pagina de TikTok a Samsung România. Sunetul original este reprezentat de melodia „Play La Idei”, coloana sonoră ritmată având un potențial crescut de viralizare și de întipărire în memoria consumatorilor.

@samsungromania

Urmărește-o pe @iulianaprincess, replică coregrafia și poți fi câștigătorul #22EpicNights Challenge. Galaxy S22 Ultra poate fi al tău.

♬ sunet original – Samsung Romania

4. Kaufland: „Dragostea în Portofel” și „dex vizual” pentru papile gustative

Dacă anterior discutam despre hashtag challenge-uri, următorul nivel de promovare este lansarea seriilor. În cadrul show-ului #DragosteaTrecePrinPortofel, 10 participanți vor avea oportunitatea să-și descopere jumătatea, în funcție de produsele aflate în coșul propriu de cumpărături, în timp ce „Pe Limba Românilor”, explică într-o manieră comică expresii din limba maternă, asociate zonei culinare, pentru a spori pofta de conținut. Cristi Popesco și Vlad Basarabescu sunt protagoniștii seriei „Pe Limba Românilor”. În ambele cazuri, episoadele complete pot fi vizualizate integral pe canalul de YouTube al Kaufland România, TikTok acționând precum o rampă de lansare spre public.

@kauflandromania

Pe YouTube-ul Kaufland România găsești singurul show de dating în care participanții se cunosc doar după coșul de cumpărături 🛒 #dragosteatreceprinportofel

♬ original sound – Kaufland România

5. BT: Battle de educație financiară

Banca Transilvania oferă lecții de educație financiară de bază în cadrul show-ului #ÎntrebBT, o competiție dinamică de  întrebări și răspunsuri, în cadrul căreia concurează Bianca Adam și Faiăr Silviu. Show-ul își propune să aducă în atenția publicului, într-un mod distractiv, informații utile oricărui tânăr pregătit să își gestioneze corespunzător veniturile. Acesta este structurat în episoade care pot fi vizualizate integral pe contul de TikTok, iar BT utilizează sunete originale, special create pentru acest show.

@banca_transilvania

Începe #ÎntrebBT Show! 🤩 Vezi primul episod și alege-ți favoritul. Tu cine crezi că o să câștige: @biancaadam sau @faiarsilviu? ✨#bancatransilvania #btepetiktok

♬ sunet original – Banca Transilvania

TikTok reprezintă, așadar, noua scenă pe care brandurile își testeaază și demonstrează abilitățile creative de marketing și comunicare. Brandurile din România își fac apariția treptat pe această platformă, curajul și determinarea de a ajunge la categoriile de public vizate printr-un conținut captivant, unic și relevant, fiind principalul motor care determină implicarea acestora. Pepsi, Cheetos, Samsung, Kaufland și Banca Transilvania se numără printre mărcile care au ajuns cu un pas mai aproape de publicurile țintă prin intermediul TikTok-urilor, înțelegând că adaptarea la un nou mediu este necesară pentru evoluția brandurilor.

sara-patrascuSara-Irisa Pătrașcu

Membru IAA YP și masterandă în cadrul SNSPA, programul de studii Social Media și Marketing Online

Pe Sara o găsești pe LinkedIn și pe Facebook.