Pastila de joi – 29 mai

Standout

Cu totii suntem preocupati destul de mult timp cu diferentierea si cu siguranta nu doar in plan profesional. In ideea asta vreau sa va amintesc 2 campanii recente, care m-au surprins destul de mult. Amandoua creative, dar cu strategii diferite: una destul de agresiva, iar cealalta ingenioasa si engaging. Va mai spun doar ca cele 2 campanii apartin unor 2 mari rivali din industria: fast food.

 

Prima campanie vine de la Taco Bell, lansata la sfarsit de martie /inceput de aprilie 2014 si promoveaza un produs nou din gama mic dejun : waffle taco.

Asa, si? Pai… aparent nimic special : un nou produs de la Taco, testimoniale, focus pe gust, un buget mare si pretentios de TV si … cam atat. Da dar cu un singur comment : Testimonialele sunt ale lui Ronald McDonald 🙂 Destul de agresiv avand in vedere isi mentioneaza principalul concurent in propria campanie, nu?

Agentia : Interpublic’s Deutsch, Los Angeles. Mai multe detalii si un foarte bine scris articol despre campanie aici : http://adage.com/article/news/taco-bell-enlists-army-ronald-mcdonalds-breakfast-ads/292337/

 

A 2a campanie apartine rivalului McDonalds  si este mai mult o actiune izolata, dar care a avut rezultate relevante, parte din campania de equity. S-a intamplat in Malaezia si promoveaza inghetata Sundae, intr-un mod inedit .

http://www.adeevee.com/2014/05/mcdonalds-save-the-sundae-cone-media-outdoor-mobile/

Campania a fost realizata de Leo Burnett si a fost implementata undeva in ianuarie 2014.

Desi au avut clar obiective diferite, bugete diferite, folosind canale total diferite si au fost implementate in piete diferite, totusi cele 2 campanii au destule lucruri in comun pe care va las pe voi sa le descoperiti si sa le comentati.

Pastila administrata de Radu Zaharia, membru YP.