Top 5 trenduri în marketing și comunicare pe care le-am aflat la Seara YP Marcomm x Trends 2019

Tinerii pasionați de marketing și comunicare s-au reunit pe 28 ianuarie la Seara YP dedicată trend-urilor, Marcomm x Trends: 2019, ediția a IV-a, primul eveniment din acest an al IAA Young Professionals.

Evenimentul s-a axat pe prefațarea principalelor trend-uri ale anului 2019 și a avut în vedere atât componenta digital-tehnologică, cât și natura umană care rămâne fidelă autenticității și valorilor.

Invitații noștri au fost Valer HancașDirector Corporate Affairs & Communication KauflandBogdana Butnar, Head of Strategy – Poke London, Irina Roncea – Deputy Managing Director – GOLIN RomaniaTeddy Sandu, Creative Director – GMP AdvertisingMatei PsattaCo-Founder – TPS Engage.

  1.     Dezvoltarea unei infrastructuri digitale

Bogdana Butnar a subliniat în speță trend-ul consolidării infrastructurii digitale, adică unirea platformelor tehnice cu scopul setării unor obiective de marketing cât mai clare. Prin strategia bulgărului de zăpadă, comerțul instant vine să completeze infrastructura digitală prin schimbarea circuitului obișnuit awareness-consideration-intent-purchase într-un path to purchase redus doar la pragul de discoverability.

  1.     Social Media Wellbeing

Cu cât tehnologia ajunge să fie motorul societății în care trăim, cu atât oamenii din spatele platformelor sociale devin preocupați de sănătatea psihică a utilizatorilor dezvoltând platforme și aplicații care să le vină în ajutor. Astfel, un trend în dezvoltare este ceea ce numește Theodor Sandu social media wellbeing, un concept care vine să accentueze și spusele Bogdanei cu privire la nevoia transformării platformelor sociale din servicii de livrare de ad-uri, în servicii de livrare de servicii.

  1.      Reglementarea marketing-ului prin influenceri

Dintr-o perspectivă realistă, Irina Roncea ne-a adus la cunoștință acțiuni ale Federal Trade Commission, care, sesizând că nu există reglementări între brand-uri și influenceri, a adus pentru prima dată în prim plan acest aspect. În plus, și Consiliul Român pentru Publicitate a inclus în discursurile sale pentru prima dată nevoia reglementării, iar Bogdana Butnar ne-a amintit și de transparența datelor din Google Analytics și a setării de obiective comune pentru o eficientizare a comunicării dintre cele două părți.

  1.      Brand-uri cu misiune

Întrucât componenta autenticității este una esențială, Valer Hancaș ne-a prezentat modul în care brand-urile nu mai vorbesc despre ele însele, ci sprijină consumatorii și valorile acestora. Practic, consumatorii ajung să dezvolte o gândire mult mai critică ceea ce determină brand-urile să nu mai fie axate pe livrarea de produse și servicii, ci să aibă drept configurare principală valorile umane.

  1.      Trecerea de la brand awareness la employer awareness

Tot din sfera conceptului human centric, numită astfel de Theodor, Irina Roncea ne-a prezentat în manieră aprofundată rolul pe care îl are spațiul muncii și modul în care indivizii se dezvoltă îndeosebi ieșind din zona lor de confort. Putem spune că în această manieră, awareness-ul devine sinonim cu un story-sharing al unei idei, al unei păreri sau al unei povești.

Alte trend-uri prezentate în cadrul Serii YP Marcomm X Trends 2019 au fost:

  • experiențele senzoriale, ce devin centrale în abordarea strategică a brand-urilor
  • real time marketing-ul sau real time crisis, ca răspuns la nevoile consumatorilor
  • big data și small data, cu toate ramificările promise de GDPR, dar și modul în care platformele sociale se folosesc de acest trend pentru așa-numitul data-tainment

Pentru a încadra topicul trend-urilor, dar și pentru a sumariza întreaga seară, Matei Psatta a vorbit despre rolul inovației, atrăgându-ne atenția că inovația nu este mereu o soluție. Precum spunea și el, e bine să luăm în considerare strategia blue ocean, de diferențiere față de competiție, dar în același timp, să fim precauți cu ce nișă ne alegem, practic, să luăm în considerare “the right tech at the right time” deoarece tehnologia se schimbă constant, însă nu și oamenii.

Importantă este continua accelerație, frâna în acest context, fiind un veritabil amortizor al succesului pe termen lung, după cum susține și Valer Hancaș.

A fost o seară ce a reunit un public de peste 150 de tineri pasionați de domeniul marketing-ului și al comunicării, iar dezbaterile care au urmat prezentărilor speakerilor au fost productive, ne-au răspuns la întrebări, dar au ridicat și altele pe care le vom lua în considerare în următoarele evenimente IAA Young Professioanals.

Evenimentul a fost organizat cu sprijinul IQads.ro, Editura PublicaCoca Cola și TechHub.