Pastila de joi: Love-mark cu word of mouth inclus

Bine, să spunem lucrurilor pe nume: Viitorul industriei auto este electric. Trebuie doar ca, prin comunicare, toată lumea să afle asta. Iar unul dintre pionierii industriei electrice auto, Tesla, o face cu un buget de publicitate surprinzător: 0 dolari.  

 

Fără agenție, fără bugete, cu un departament de marketing mic, ca număr de persoane, dar cu o bază de fani din ce în ce mai mare. Care pot crea video-uri precum cel de mai jos. Iar Model S are mai puțin de 3 ani de când a fost lansat ca producție de serie.  

 

Tesla – Fireflies from Sam O’Hare on Vimeo.

 

Importanța unui lider puternic și a unui produs unic și bine construit reușesc să ofere avantaje de comunicare unei companii care în urmă cu 12 ani pornea cu o misiune ce atunci părea deplasată: transport electric accesibil oricui. 

 

Iar carisma inginerului/inventatorului Elon Musk generează o acoperire media globală. Chiar dacă majoritatea articolelor sunt în direcția aceasta: prezentările companiei sunt un dezastru de marketing și PR.  

 

Dar discuțiile în Social Media aproape că nu au nevoie de moderare. De asta se ocupă proprietarii mașinilor, deveniți ambasadori de brand. Împreună cu baza mare de fani, câștigată datorită unui produs la care, sincer, e greu să rămâi indiferent. 

 

150409130338-stephen-king-tesla-tweet-780x439

 

Pastilă administrată de George Toma, membru IAA Young Professionals.