Exercițiu de imaginație pentru vânătorii de succes în marketing și comunicare

Imaginează-ți că ieri ai primit un brief: creșterea imaginii propriei persoane. Iar astăzi ești o mie de idei fezabile, idealiste, imposibile sau chiar practice. Ce vei face ca mâine să poți alege o singură idee (cea mai bună) pe care să o implementezi în 2016? Dacă asta ți se pare relativ ușor, atunci cum vei face să o promovezi, să o faci dorită, să o crești astfel încât să devină autosustenabilă?

 

Building-a-personal-brand

Am ales 3 dintre așa zisele „legi ale marketingului de succes”, legi care pot fi aplicate pe propria persoană, ca și cum cea mai bună versiune a ta reprezintă pitch-ul pe care trebuie să îl câștigi:

1.Legea focusului – „Cel mai puternic concept în marketing spune că trebuie să deții un cuvânt în mintea consumatorului potențial.”
Consumatorul îl definești tu, poate fi viitorul angajator, gașca de prieteni, clubul la care tocmai te-ai înscris, vecinii pe care nu-i cunoști încă, oricine. Cum preferi să rămâi în mintea acestui consumator este alegerea ta. Însă dacă deja ești asociat cu un cuvânt, expresie sau concept, nu încerca să schimbi asta, ci profită de acest lucru, fă-l un avantaj! (ex. Volvo este asociat cu „siguranță”)

2.Legea perspectivei – „Efectele marketingului se simt în timp.”
Efectele pe termen lung sunt foarte diferite de cele pe termen scurt. Așadar, o investiție în tine și în dezvoltarea ta îți va marca semnificativ viitorul. Poate momentan sunt mulți alții la promoție, care au fost remarcați și sunt aleși, însă odată ce promoția oferită de aceștia va dispărea, ei vor fi înlocuiți de alte alegeri bazate pe calitate.

3.Legea sincerității – „Dacă îți recunoști un defect, consumatorul potențial îți va atribui o calitate.”
Aici e destul de limpede, autenticitatea și sinceritatea întodeauna vor avea un impact puternic și de durată. Oamenii se indentifică cu slăbiciunile și calitățile altor oameni. Niciun produs sau serviciu nu este perfect, drept urmare, acceptarea imperfecțiunii crește încrederea consumatorului.

În final, las acest video din campania Find Your Greatness, realizată de Nike cu ceva timp în urmă, care are încă un mesaj foarte actual.


Dacă ai fi o idee cu care să câștigi lupta dintre anul trecut și cel ce urmează, care ai fi?

Pastilă administrată de Ana Cambei, membru IAA Young Professionals.