Peste 300 de tineri profesioniști s-au reunit la Seara YP dedicată marketingului de festival. Iată cum a fost.

Image may contain: 1 person, crowd and indoor

Tinerii pasionați de marketing și comunicare și profesioniștii din domeniu s-au reunit pe 18 septembrie la Seara YP dedicată marketingului de festival, primul eveniment de nișă despre colaborarea dintre branduri și cele mai mari festivaluri din România.

Interesul pentru acest eveniment a fost atât de mare, încât am organizat o a doua ediție la doar o săptămână distanță, respective pe 25 septembrie, pentru ca toți cei interesați de acest subiect să poată participa.

Seara YP dedicată marketingului de festival și-a propus să ofere tinerilor profesioniști din marketing și comunicare o cantitate uriașă de know-how despre cum să-și planifice strategii de succes care să atragă publicul și să se diferențieze în peisajul evenimentelor din țară.

Invitații primei ediții de anul acesta au fost: Nona Beicu, fondator Festivalier.roSebastian Olar, Co-Creative Director, THE MAINSTAGE AGENCYCristina Hanganu, Director de Comunicare Lidl România, Florentina Ciuverca, Head of Communication al Festivalului Internațional de Film Transilvania (TIFF).

Seabastian Olar ne-a vorbit despre activările brandurilor în cadrul celor mai mari festivaluri din România. Este important ca bradurile să creeze experiențe unice și captivante pentru participanții la festival, așa cum a reușit Coca-Cola să integreze experieța VR în atmosfera de festival. De asemenea, brandurile ar trebui să interacționeze cu publicul festivalurilor înainte, dar și după festival, în acest fel putând capta atenția mai ușor. Această interacțiune ar trebui să se bazeze pe utility pentru a aduce valoare oamenilor și pentru a-i impresiona.

Nona Beicu, fondatoarea Festivalier.ro ne-a arătat faptul că festivalurile au și ele superputeri: ca mecanism de regenerare urbană așa cum este JazzUp Sea, dar și ca parte din strategia de rebranding a orașelor, precum Ora Jazz Festival. Din punctul său de vedere, atunci când vorbim despre campaniile festivalurilor, facem referire la 3 aspecte importante: senzații, oameni & comunități, dar și emoții.

Cristina Hanganu, Director de Comunicare LIDL România, ne-a povestit despre activările brandurilor care trebuie să satisfacă o nevoie a publicului prezent la festival pentru a fi cu adevărat relevante. De la această afirmație au pornit ideile pentru primul supermarket LIDL din cadrul festivalului Electric Castle, unde oamenii puteau achiziționa produsele de care ei aveau nevoie în acel context.

Florentina Ciuverca ne-a arătat importanța asocierii unui festival cu branduri care au valori comune, dar și adaptarea comunicării festivalului în funcție de publicul țintă. Este important să fii flexibil și creativ, dar și să exploatezi conținutul generat de festival prin comunicate, teasere video, social media și articole. Comunicarea TIFF are o continuitate de-a lungul anului prin diverse proiecte precum Caravana TIFF, Cinemateca TIFF, TIFF Sibiu, TIFF Oradea, EducaTIFF.

Pentru cea de-a II-a ediție, ni s-au alăturat 2 invitați noi, Ioana Vieru – Brand & Product Marketing Manager Visa și Dragoș Gurarosie – Co-Founder BurgerFest şi Bucharest Craft Beer Festival.

Ioana Vieru ne-a povestit despre așteptările consumatorilor care sunt foarte mari deoarece există și o suită de trend-uri globale care ne schimbă viața de zi cu zi, felul in care interacționăm, iar de unele dintre cele mai cunoscute trenduri, prezente și la festivaluri sunt: Augumented Reality, Virtual Reality, Internet of Ears și Internet of Eyes, 5G, Finetech/ Wearables. Însă ce se întâmplă atunci când bugetul disponibil nu îți permite utilizarea oricărui trend menționat mai devreme? Secretul succesului în astfel de cazuri, spune Ioana, este empatia: asocierea dintre brand și o cauză socială, asociere pe care brandul să o promoveze în cadrul festivalului prin intermediul unei activări creative.

Dragoș Gurăroșie ne-a povestit din perspectiva sa de organizator de food festival despre oportunitatea pe care ți-o oferă un festival în a-ți cunoaște mult mai bine publicul țintă. În acest fel, de la o ediție la alta, organizatorul poate veni în întâmpinarea publicului său cu noi lucruri care să facă experiența de festival cu adevărat memorabilă.

După două seri în care am aflat detalii din culisele unor festivaluri de renume, dar și cum brandurile își construiesc strategiile de marketing  pentru a crea experiențe de neuitat, suntem nerăbdători să ne distrăm împreună la următorul festival!  J