Pastila de joi – Reinventarea brand-urilor – cum arata cele mai cunoscute logo-uri recreate manual

In ultimii ani, printre trendul utilizarii aproape exclusiv a fonturilor digitale, incepe sa isi faca loc un nou experiment. Interesul pentru realizarea creativa prin tehnica manuala a literelor din care se compun titlurile si textele reclamelor, revistelor, a cartilor pentru copii, tituile filmelor pentru adulti si design-ul produselor creste tot mai mult. Design-ul manual al literelor nu mai este utilizat, asa cum se facea odata, doar pentru posterele concertelor DIY sau al tricourilor imprimate.

Calvin Klein, IMB si Microsoft au avut campanii ale caror titluri pareau mai mult sau mai putin niste schite neterminate sau dadeau impresia unor litere mazgalite, insa pline de personalitate. „Din perspectiva comunicarii vizuale, un astfel de mesaj cu litere personalizate are un potential mai mare sa iasa in evidenta in fata unui font digital pe care l-am vazut probabil de mii de ori”.

logos-calligraphy-hed-2015

„Brand by hand” este un proiect de reinventare a logo-urilor celor mai cunoscute branduri in diferite variante. FedEx, Burger King, Subway, Flickr, YouTube, Skype, Evian si Coca Cola au avut parte de noi logo-uri realizate manual. Noile variante pastreaza, totusi, culorile cunoscute ale brandurilor.

Brand-by-Hand-Coca-Cola-2

Proiectul experimental initiat de Sara Marshaell din Noua Zeelanda isi propune sa defineasca si sa reinventeze atributele majore ale celor mai cunoscute logo-uri din lume: minimalismul si stilul „flat”. Refacerea logo-urilor consta in recrearea acestora manual, in acest mod evidentiindu-se textura, imprefectiunile si aerul „retro” ale acestora.

Designer-reimagines-famous-brand-logos-with-beautiful-hand-lettering-6-650x650

In privinta artei caligrafice, Sara spune ca este o provocare sa regandeasca literele si sa pastreze in acelasi timp elementele definitorii ale brandului original.

hand-lettering-services-leo-gomez

Scopul proiectului este de a aduce impreuna aceste doua trenduri si de a evidentia cele doua modalitati de realizare a logo-ului unui brand (digital vs. manual).
De asemenea, Sara marturiseste ca dorinta ei este sa adauge personalitatea si frumusetea pe care o da aspectul „lucrului facut manual” lumii corporatiste.

hand-lettering-1864x1243

Inspirat de articolul de pe Designify.me

 

Pastila administrata de de Irina Maria Melente, membru IAA Young Professionals.