Mobile Marketing Forum 2014

Conferinta Mobile Marketing Forum (#mobileforum14): 10 aprilie 2014 – despre eveniment ne povesteste Iulia Hau, membru IAA YP.

 

Saptamana trecuta am avut norocul de a participa la cea de-a saptea editie a conferintei MOBILE MARKETING FORUM. Pe langa prajiturile delicioase si colorate de care am putut sa ma bucur in pauza de masa, am aflat o multime de lucruri utile celor din industria marketingului care trebuie sa tina pasul constant cu schimbarile de zi cu zi in ceea ce priveste tehnologia si…umanitatea.

Stim cu totii ce loc ocupa smartphone-urile in viata noastra si cum, in secolul in care traim, ele nu mai reprezinta un moft, s-au transformat demult intr-o adevarata necesitate. Ne-am obisnuit cu faptul ca telefonul mobil nu mai foloseste doar la a lua legatura cu cineva de la distanta, ci ne face viata mai usoara, rezolvand multe dintre probleme in locul nostru. Poate ca acum cativa ani nici nu ne imaginam cum o aplicatie (asta in cazul in care aceasta notiune exista in vocabularul nostru) ne poate aminti constant ca trebuie sa bem apa sau ne poate spune in cat timp ne ajunge metroul. Ei bine, iata ca in 2014 putem descarca o aplicatie ca sa aflam cum vom dormi la noapte in functie de cata cafea am baut pe parcursul zilei. Ce inseamna asta pentru un om de marketing? Inseamna posibilitati mai numeroase si mai variate de interactionare cu publicul lor tinta, dar si o pregatire mai intensa si o activitate de research mai minutioasa.

Pentru a intelege cat este de important acest instrument pentru marketeri si cat de usor pot ajunge la consumatori prin intermediul telefoanelor mobile, trebuie mentionat ca, doar pe piata din Romania exista 7.15 milioane de smartphone-uri in 2014. Pentru a comunica cu publicul tau tinta prin acest mijloc, baza de date constituie punctul de plecare, reprezinta practic o “comoara” a strategiei de Mobile Marketing.

Speakerul, Maia Moldovan, ne-a prezentat care sunt cele mai mari greseli pe care le poti face in Mobile Marketing si de care, nu de putine ori, ne-am lovit fiecare. Pentru ca tocmai am vorbit despre cat de utilizat este smatphone-ul in cautarea de informatii este ABSOLUT necesara:

  • optimizarea continutului acestuia pentru display-ul de mobile device (in 2014, la fel de importanta ca aranjarea la raft a produselor tale)
  • folosirea unei limbi straine (dat fiind faptul ca s-a demonstrate cresterea vanzarilor cu 33% in cand limba folosita este cea locala)
  • adoptarea unei strategii de review-uri (cei mai multi dintre noi dam scroll in josul paginii pentru a cauta parerile celor care au cumparat deja produsul).

La fel de importanta este si rezolvarea oricaror probleme tehnice care ar transforma experienta utilizatorului intr-una neplacuta

  • URL-ul necorespunzator (situatia indezirabila in care dai click pe o pagina si ajungi pe cu totul alt site decat te asteptai)
  • Google ad-urile uriase, inestetice care apar pe site- si care ocupa o suprafata mult prea mare.

Una din cele mai populare metode folosite in Mobile Marketing sunt aplicatiile. De ce? Pentru ca implica:

  • Personalizare (intr-o perioada cand cautam produse tot mai bine adaptate nevoilor noastre)
  • Intimitate (nu depasesc spatiul telefonului nostru mobil)
  • No hard feelings (ai gasit o aplicatie care ti se potriveste mai bine, o inlocuiesti pe cea veche)
  • Control (rezolva probleme in locul tau, gandeste pentru tine)
  • Actualizare (imbunatatire continua)

Aplicatiile s-au integrat atat de usor in viata noastra incat aproape ca au devenit niste antrenori personali. “Ai o problema cu orice? Cu siguranta exista o aplicatie pentru asta.” Oportunitatile de a te conecta cu consumatorul prin intermediul aplicatiilor sunt facilitate de numarul ridicat de bloggeri in jurul carora se construiesc comunitati (teoria este valabila si in cazul liderilor de opinie sau a persoanelor in a caror parere avem incredere). Pentru a avea succes, aplicatia trebuie sa plece de la un insight puternic reprezentat de o anumita nevoie a publicului si trebuie sa se foloseasca de un aspect vizual atragator (in functie de cat de bine este realizat, icon-ul aplicatiei conduce la ideea de calitate…sau nu)

In video-ul de mai jos exista un model de aplicatie care m-a lasat fara cuvinte. Nu numai ca ofera rezolvare la o problema majora a omenirii, dar promoveaza intr-un mod absolut original brandul amazoncoffe.

https://www.youtube.com/watch?v=Un5J15ilGlw

Concluzionand, putem spune ca, pe o piata atat de concurentiala, adaptarea strategiilor de marketing la comunicarea prin intermediul smartphone-urilor nu mai reprezinta o optiune. Intrebarea nu este daca sa folosim tehnici de mobile marketing, ci cum sa le facem mai productive, cum sa le adaptam mai bine nevoilor consumatorilor, cum sa le testam mai eficient si cum sa le personalizam astfel incat sa se potriveasca cerintelor unui public tot mai pretentios. Asadar, de ce MOBILE? Pentru ca este versiunea “in deplasare” si mai scurta a internetului si pentru ca reprezinta VIITORUL online-ului.