La început de deceniu, trenduri noi! Seara YP – Marcomm x Trends 2020

La început de deceniu, trenduri noi! Pentru a rămâne în top și în 2020, brandurile trebuie să rămână în permanență conectate cu userul pe toate canalele posibile!

IAA Young Professionals, asociația tinerilor profesioniști din industria de marketing și comunicare din România, a organizat a VI-a ediție a Serii YP dedicată trendurilor în marketing și comunicare. Studenții și specialiștii din marketing, publicitate şi comunicare s-au reunit la sediul TechHub, miercuri, 22 ianuarie, pentru a afla ce va defini anul 2020 și care sunt direcțiile în care strategiile se vor îndrepta la început de deceniu.

Speakerii serii au fost Ty Magnin (Director of Global Content Marketing în cadrul UiPath), Florian Langa (Senior Creative în cadrul MullenLowe Profero), Cristian Lupșa (Editor Fondator DoR) și Mih Lovin (Partner în cadrul CREATIVE VR, Creative Partner în cadrul LE SQUAD și L2 Agency, VA&NC Director în cadrul All Friends Corporation).

Florian Langa a spart gheața și ne-a adus un critical update mult așteptat de toată lumea. El ne-a povestit despre cum brandurile au început deja să folosească din ce în ce mai mult realitatea augmentată în Social Media pentru a-și promova produsele. Personalizarea atinge noi culmi și aduce companiile tot mai aproape de user. Un alt trend în continuă ascensiune este și cel legat de asistenții personali, din ce în ce mai prezenți și în casele românilor.
Conform statisticilor atent selecționate de Florian, 73% dintre români ar fi convinși să cumpere produsele pe care brandurile recomandă folosind AI. Această tehnologie folosește toate datele pe care le are despre un anumit utilizator pentru a le oferi sugestii bazate pe căutările anterioare, dar și sugestii bazate pe ceea ce au achiziționat în trecut. În final toate aceste eforturi fac cumparatorul să se simtă unic și întărește relația pe care acesta o are cu brandul. Personalizarea ar putea ajunge până în punctul în care restaurantul tău preferat ți-ar putea aduce cina bazată pe specificul filmului pe care îl urmărești. 

Mih Lovin ne-a reamintit cât de important este ca brandurile să rămână actuale și gata să abordeze toate generațiile. El ne-a vorbit despre influenceri, dar dintr-o postură nouă, cea de gameri. Din ce în ce mai multe branduri folosesc jocurile pentru a crea activări în timp real, fiind în permanență conectate cu userul și cu potențialii cumpărători.

Un nou val de Super-Creativi se naște. Generația Z este prima generație ce va crește înconjurată de tehnologie și brandurile trebuie să se poată ridica la așteptările lor pentru a rămâne relevante pe piață. Mih ne-a povestit despre cât de mult s-a dezvoltat TikTok în România și cum din ce în ce mai multe companii își fac simțită prezența și pe această platformă.

Mih Lovin ne-a oferit și lista cu cele mai puternice trenduri în marketing ce vor defini piața din România: IG filters, TikTok influencers, GIF animations și digital installations.

Din California în București, trendurile de anul acesta par să urmeze aceeași structură și Ty Magnin a fost la #SearaYP să ne povestească totul despre ele. În 2020 video-urile sunt încă în trend, dar sub un alt format: selfie-style videos. Sunt autentice, nu necesită un buget ridicat și au puterea de a interacționa simultan cu un număr mare de useri – acestea fiind câteva dintre motivele pentru care ele vor acapara piața. Modul în care produsele sunt văzute pe piață se va schimba. Ty spune ca anul acesta vânzările, conversiile, creșterile și puterea de expansiune a brandurilor va fi definită de produsul în sine.

Puterea brandurilor de a se face cunoscute în mediul online o să conteze și în 2020. Avem din ce în ce mai multe canale prin care companiile se pot promova și din ce în ce mai mulți useri ce caută brandurile în proximitatea lor, pe canalele pe care ei le frecventează și se așteaptă să fie disponibili în același timp cu ei.

Ultimul speaker al serii, Cristian Lupșa, ne-a adus 3 idei ce ne vor ajuta să navigăm haosul în 2020. 

  1. Comunitatea poate fi stâlpul modelului de business. 
  2. Comunitatea are nevoie ca jurnaliștii să extindă definiția rolului lor
  3. Comunitatea vrea să-ți fie alături dacă îi îndeplinești nevoile

De la el am primit insight-uri despre viața de jurnalist în România, despre cum a evoluat cititorul de presă și ce așteptări are el de la publicații în noul deceniu. În 2020 publicațiile se bazează din ce în ce mai mult pe comunitățile create în jurul lor. Pentru a se putea menține pe piață, dar și pentru a putea crește, ele trebuie să ofere informații veridice și să se poată adapta permanent pentru a rămâne actuali. Totul se desfășoară sub forma unei relații de codependență, unde incertitudinile ne aduc mai aproape.

Noul an se anunță un an al schimbărilor. Un an al unicității, autenticității și al creatorilor de conținut. Abia așteptăm să vedem cum se vor adapta brandurile și ce surprize vom mai avea pe parcurs.