Email Marketing în 2021. 6 Pași pentru a crește o bază de date relevantă pentru afacerea ta – part 1

1. Ce este email marketing-ul?

Marketingul prin email este o strategie eficientă din aria marketingului digital, care are ca acțiune principală trimiterea de emailuri către prospecți și clienți. De asemenea, poate fi folosit în strategia de content marketing, ca mijloc de comunicare a conținutului făcut

2. Importanța email marketing

Crezi că marketingul prin email a murit în 2021? Dacă este făcut într-un mod eficient și relevant pentru potențialii tăi clienți, email marketing poate deveni un punct important în strategia ta. În cele din urmă, îți poate aduce mai mulți clienți, deci mai multe vânzări.

Te întrebi care este importanța acestei strategii? Ai mai jos 4 motive principale:

  • Emailul se situează pe locul 3 (vezi în graficul de mai jos, Hootsuite 2021) în topul surselor prin care românii descoperă produse sau branduri noi.  Mai mult, emailul se află în top 10 căutărilor din Google efectuate de români în 2020
Top surse prin care românii descoperă branduri noi
Top căutări în 2020 prin Google search
  • Utilizarea e-mailurilor este într-o continuă creștere, doar în 2020 au fost trimise aproximativ 306 milioane de emailuri la nivel global (vezi mai jos graficul cu predicția… Statistica, 2021)
Numărul de emailuri trimise la nivel global
  • Lista de e-mail îți aparține, poate fi controlată de tine și ține doar de strategiile pe care le adopți în businessul tău pentru a transforma acele leaduri în clienți
  • 81% dintre marketerii specializați în B2B spun că folosesc newsletterul ca formă principală în strategia lor de content marketing. (Content Marketing Institute, 2020)

3. Cum să crești o bază de date relevantă pentru businessul tău?

Bun, acum că am stabilit că email marketingul este important în 2021, hai să vedem care sunt primii pași pe care să-I urmezi pentru a crea o strategie de email marketing.

Am creat două personaje pentru a-ți explica conceptele:

Personaj 1: Să presupunem că te cheamă Maria și ai deschis de curând un business care se adresează  persoanelor fizice și ai un magazine online cu haine.

Personaj 2: Să presupunem că te cheamă Andrei și ai deschis de curând un business care se adresează  persoanelor juridice, ai o fabrică de ambalaje eco, din hârtie.

Cum crești o bază de date relevantă?

Pasul 1: Alege un tool de email marketing

Alege un tool potrivit pentru tine și conectează-l cu site-ul tău și cu baza de date prin linia de cod oferit de acesta.

Eu folosesc Mailchimp și este foarte ok varianta free. Poate într-un viitor articol voi face o lista cu tool-uri de email marketing!

Pasul 2: Alege tactica potrivită pentru a colecta email-uri

Există mai multe tactici pe care le poți folosi pentru a colecta emailuri. Le poți aplica separate, sau combinate:

Tactica 1: Introdu un formular pe website prin care poți colecta numele și emailul 

După ce ai reușit să termini pasul 1 (sau ți-ai sunat developerul și a rezolvat el), hai să discutăm despre pasul 2.

Citește continuarea aici.

simona-ghituran
Simona Georgiana Ghițuran – VP și Director Proiecte IAA YP și Founder Bridgital – Online Marketing Agency

Pe Simona o găsești pe Facebook și pe LinkedIn.