Creatie de animatie, de la creion la realitate virtuala

Acum cativa zeci de ani, tot ce insemna film de animatie presupunea un volum de munca foarte mare, cu zeci de schite si variatii pe hartie, cu teancuri intregi de file desenate cu atentie, mii de ore petrecute in fata unor pupitre de desenat, „dotate” cu un arsenal de creioane, pensule sau alte unelte necesare pentru a „produce” un personaj, o scena sau un generic. 

Acum, totul a devenit mult mai usor, iar locul creioanelor a fost luat de mouse-uri sau gadgeturi tactile, foile albe au fost inlocuite de ecrane cu touch-screen si rezolutie inalta, iar teancul de foi desenate in secventialitate a fost transformat in foldere si fisiere grafice. 

Glen Keane este un veteran al industriei de animatie din SUA si unul din cei mai buni animatori Disney, facand parte din echipa care l-au inventat si dezvoltat, de-a lungul anilor, pe Aladdin, sirena Ariel sau Mickey Mouse. 

Acum, in loc de creion si hartie, Glen incearca un nou mod de a desena personaje de desen animat, intr-un mod care ii provoaca la maxim creativitatea si capacitatea de a se adapta la ceva nou, digital si oarecum necunoscut: sa deseneze cu ajutorul realitatii virtuale. 

 „When I animate, I think of sculptural drawing. I try to turn a character in space so I can prove to you this is not a flat drawing.”

 

 

Pastila administrata de Auras Mihai Geambasu, membru IAA Young Professionals.

 

Afla cine  e Glen Keane aici:

Walt-Disney-Animators-Glen-Keane-walt-disney-characters-22959736-651-773 Inspirat de articolul de pe The Verge