Brand experience înseamnă implicare, divertisment, totul pe repeat. Vezi şi alte idei fresh de la Seara YP – Experiential Marketing

Săptămâna trecută, la IAA House, a avut loc un nou eveniment pentru tinerii din marketing şi comunicare, organizat IAA Young Professionals România.

Tema abordată a fost „Experiential Marketing”, iar cei 4 invitați ne-au adus la pachet povești inspiraționale și de actualitate menite să te facă să spui: „ce bine că mi-am făcut curaj să ies din casă!”.

Joaquin Bonilla – Executive Creative Director Golin – a inaugurat acest eveniment, făcându-ne introducerea în lumea brand experience. În prezent, nu mai vorbim doar despre branduri, ci despre consumatori. Aceștia au puterea de a crea sau de a distruge un brand, iar atunci când nu le convine un anumit lucru, migrează spre alt brand, întrucât aceasta este realitatea, noi, ca și consumatori nu suntem loiali, motiv pentru care companiile trebuie să muncească non-stop, atât pentru a-și îmbunătăți produsele și serviciile oferite, cât și pentru a putea înțelege ce anume ne dorim de la ei.

Brand experience reprezintă un fenomen complex. Dacă ar fi să rezumăm acest concept, am alege varianta lui Joaquin și am spune că brand experience înseamnă implicare, divertisment, totul pe repeat.  La acestea mai adăugăm pasiune, autenticitate și emotivitate, obținând astfel rețeta perfectă pentru un brand experience de calitate.

Nadia Tătaru – General Manager Itsy Bitsy – ne-a vorbit cu foarte mult entuziasm și pasiune despre ceea ce iubește. Evenimentele pe care le organizează alături de echipa Itsy Bitsy și partenerii lor sunt dedicate copiilor și părinților, motiv pentru care complexitatea este pe măsură, întrucât fiecare nișă de public are anumite așteptări. Principalele evenimente organizate de Itsy Bitsy sunt: Unifest, Radiomobil, Radioplaja și Back to School. După ce am urmărit un scurt film de prezentare al Unifest 2019, Nadia a venit cu completări suplimentare pentru a putea înțelege mai bine ce s-a întâmplat acolo.

Au fost organizate tot felul de ateliere, de la pictură, până la Essilor, unde copiilor le era testată vederea și beneficiau și de rețete din partea medicilor specialiști. De asemenea, copiii și părinții acestora au învățat să își perie în mod corect dinții, datorită parteneriatului cu Aquafresh, lucru extrem de util, mai ales după dulciurile mâncate cu ocazia Zilei Copilului.

Ceea ce s-a dorit foarte mult, a fost să se creeze o sinergie între branduri, să nu fie fiecare cu pătrățica lui. Un exemplu în acest sens este dat de Aquafresh și ETI Petito, după ce copiii se bucurau de burgerii cu lapte și de celelalte bunătăți pregătite de ETI Petito, mergeau la Aquafresh, pentru a învăța cum să își perie în mod corect dințișorii.

Mădălin Nițiș – General Manager Mainstage The Agency – Mădălin ne-a vorbit despre experiențele create pentru iubitorii de festivaluri. Experiential marketing este despre branduri ce creează o emoție. Acest lucru a încercat și Mădălin, alături de echipa sa, cu brandul Coca-Cola, iar noi credeam că a reușit din plin. Coke Town a putut fi vizitat și testat la Untold 2018. În cadrul acestuia, s-a pus problema de a simți gustul Coca-Cola fără a consuma băutura răcoritoare. Așa au apărut 3 încăperi, fiecare sugestivă pentru principalele arome ale băuturii (roșu – Coca-Cola clasic, verde – Coca-Cola lime și negru – Coca-Cola zero). Sub sloganul sense the feeling, participanții la festival au putut încerca cele 3 băuturi după cum urmează: băutura fără zahăr și-a găsit corespondeța cu zero gravity, cea originală cu iluzia opică, iar Coca-Cola lime cu green screen.

O altă inițiativă super a fost panoul cu mesaje tot de la Untold, tot pentru brandul Coca-Cola. Cu ajutorul lui, aveai șansa să te reîntâlnești cu persoana de care ți-a plăcut la ultima ediție a festivalului, dar căreia nu ai avut șansa să îi iei datele de contact, ci ai aflat doar cum se numește. Odată numele aflat, îl puteai trece pe panou sau puteai trimite un mesaj către Coca-Cola, iar dacă Internetul vă reunea, primeați o invitație dublă la Untold 2019.

Valentin Văcăruș – Managing Director Godmother – ideea de la care trebuie să pleci este de a crea o conexiune strânsă între brand și consumator printr-o experiență amuzantă și memorabilă. Tot ceea ce faci, trebuie gândit pe termen lung, pentru a fi mai benefic pentru companie, ca timp și ca bani investiți.

De asemenea, dacă tot am evoluat și trăim într-un prezent digital, profită de acesta și transformă-ți tehnologia în cel mai bun prieten, întrucât partea de digital te ajută să amplifici ceea ce ai făcut. Necesitatea pentru experiential marketing reiese și din statisticile Statista & Event Marketer. Conform acestora, 93% dintre consumatori sunt de părere că brand experiences îi influențează mai mult comparativ cu reclamele difuzate la TV sau ad-urile plasate în mediul online, iar 70% dintre consumatorii care au participat la activități de experiential marketing,  au devenit clienți fideli ai brandului respectiv.