Trenduri Social Media pentru 2019 | Partea 2

Care sunt trendurile în social media pentru anul 2019? Aici vei găsi răspunsul de care ai nevoie pentru a construi o mare strategie de succes.

Nu uita să citești și prima parte a acestui articol aici.

6. Social Media trebuie Ascultată

Dacă acorzi atenție doar notificărilor din platforma de social media să știi că îți pierzi un grup uriaș de oameni care vorbesc despre tine și produsul tău.

Să asculți ce spun oamenii despre tine este un instrument important pentru stabilirea unei strategii eficiente de social media. Aceast social media listening îți va spune care rețele sociale folosesc cel mai activ publicul tău și sentimentul general despre branduri, produse, concurenți sau industrie.

Social media listening este de așteptat să devină un trend mai mare decât în prezent. Tendința reală din 2019 va fi folosirea social media listening pentru generarea de lead-uri și vânzări. Până în prezent, doar un număr mic de branduri fac acest lucru, dar acest număr crește treptat, deoarece comercianții descoperă că pot găsi oameni care caută serviciile sale pe social media foarte ușor. Doar ascultând. ?

 

7. Social Media transmite un Mesaj

Știați că timpul mediu de răspuns în social media al unui brand este de aproximativ 10 ore? Știai și că majoritatea utilizatorilor cred că brandurile ar trebui să răspundă la mesajele din social media în termen de patru ore?

Aplicațiile de mesagerie au depășit deja în termen de utilizare aplicațiile de social media și se pare că va fi o tendință care are să domine în 2019. Oamenii se mută dincolo de postările publice din social media către mesageria privată, fie că este vorba pur și simplu pentru a discuta cu prietenii sau chiar pentru a lue legătura cu brand-ul preferat.

WhatsApp și Messenger dețin un procent mare din piața de mesagerie și au introdus deja caracteristici suplimentare pentru a depăși titlul de aplicație de mesaje. De la Story-uri și actualizări de știri la ChatBots pentru serviciul de relații cu clienții și funcțiile de ecommerce. Există o lume cu totul nouă pentru noi și deja vedem marile branduri și editori care urmează acest trend. ?

social media trends

sursă imagine: statista.com

 

8. Social Media este Acum

Viitorul marketingului este comunicarea în timp real. Trendurile social media din domeniul marketingului sunt suportul pentru clienți 24/7, vânzările în timp real, discuțiile și monitorizarea constantă a unei potențiale crize social media.

Acest lucru se datorează faptului că social media nu doarme niciodată – clienții continuă să utilizeze produsele tale, să vorbească despre ele online și să cumpere articole noi în orice moment. Tu lucrezi de la 9 la 6, dar contul tău de social media este deschis non-stop. Acest lucru se întâmplă de o vreme și, în cele din urmă, tehnologia ne ajută – acum avem instrumentele necesare pentru a căuta mențiuni despre un brand în timp real, instrumente care să programeze conținutul care urmează să fie postat în orice moment, chatbots care oferă ajutor imediat.  ?‍?

 

9. Social Media nu este doar despre Reclame

Toată lumea știe cum funcționează un business de social media fără utilizatori plătitori. În consecință, marketerii au crescut bugetele de performance în sociale media (cu până la 32% numai în 2018) și produc mai multe anunțuri decât oricând. Unul din patru pagini Facebook utilizează acum media plătită. Știai că Facebook reprezintă deja 23% din totalul cheltuielilor publicitare digitale din S.U.A.?

Dar creșterea costurilor și atenția trecătoare limitează rentabilitatea investiției pentru agenții de publicitate. Pentru a contracara acest lucru, marketerii împart bugetul de media și fac investiții echipe de creație pentru ad-uri cât mai înteractive și relevante pentru consumator. Apoi plătesc pentru a-și promova conținutul organic cel mai performant.

Spotify și Netflix deja au început să lucreze cu echipe de creație ce livrează reclame personalizate și distractive simultan, nu doar niște anuțuri adunate în News Feed. Obiectivul lor final este de a genera discuții și engagement din partea utilizatorilor, nu doar să obțină cifre mari la Reach pentru un ad. ?

 

10. Social Media Iubeste AI

Bots și mesageria automată au apărut deja în serviciul de customer service al mai multor branduri. Social media a făcut mai ușor pentru clienți să ajungă la un brand, ceea ce înseamnă că așteptările privind timpul de răspuns sunt în creștere. Chatbot-urile au început să devină populare prin Messenger-ul Facebook atunci când brandurile și-au dat seama că este o modalitate ușoară de a adăuga ân mixul de comunivare un suport suplimentar clienților.

Chatbot-urile apar în majoritatea aplicațiilor existente, de la WhatsApp și Slack la Facebook Messenger și multe altele. Potrivit unui sondaj Oracle, 80% dintre companii doresc să utilizeze chatbots până în 2020. ?

social media trends

sursă imagine: chatbotslife.com

BONUS

Social Media nu este doar Facebook

Companiile ar trebui să ia în considerare cu atenție pe care dintre platformele de socializare să se concentreze, deoarece fiecare platformă tinde să fie utilizată de diferite grupuri. De exemplu, peste 80% dintre utilizatorii Pinterest sunt femei și mai mult de 50% dintre utilizatori provin din SUA. Deci, dacă un brand vizează femeile americane, comunicarea pe Pinterest ar putea ajuta la atingerea targetului mult mai usor.

Între timp, utilizatorii Snapchat tind să fie mai tineri decât cei care utilizează Facebook. Profesioniștii orientați spre carieră își petrec mai mult timp pe LinkedIn. Brandurile care folosesc mai multe platforme ar trebui sa foloseasca aceste caracteristici distinctive pentru a decide unde sa posteze continut si pe ce platforme sa se concentreze majoritatea eforturilor lor de marketing. ?‍♂️

 

Sper ca aceste informații să te ajute iar în 2019 să dezvolți super campanii.

 

 

 

Articol scris de Adrian Pașita, membru IAA Young Professionals.