To be or not to be endorsed

94% dintre campaniile cu influenceri au fost campanii strategice eficiente. In unele cazuri, nici nu ne putem inchipui produsul fara vedeta care zambeste utilizand produsul in mod natural, nu-i asa?

Am putea spune ca am gasit solutia magica pentru orice campanie! Sau hai sa vedem mai intai cum putem masura ROI-ul. Desi beneficiile sunt evidente – crearea unui continut autentic pentru brand, cresterea engagement-ului si cresterea traficului pe website sau landing page, ramane de vazut cum putem face aceste rezultate mai tangibile si masurabile.

Mai tineti minte pe Van Damme facand spagatul intre doua camioane? Dar oare ce camioane erau… sa fi fost MAN, Volvo sau Mercedes? Asta e una dintre problemele care pot aparea – atentia se indreapta mai mult asupra vedetei decat a brand-ului. Sau ce ne facem cand credibilitatea brand-ului este pusa la indoiala de celebritatea care endorseaza mai multe brand-uri in acelasi timp? Cum spunea si Luke Sullivan, relatia unui influencer cu brandul trebuie sa fie aceeasi ca intr-un mariaj. Sa mergi mandru de mana cu produsul pe strada.

Am facut mai jos un top 3 campanii cu endorseri, care mie personal mi-au palcut, precum si 3 campanii mai putin reusite:

1. Mi-a placut intotdeuna Rihanna si faptul ca ramane fidela brand-ului, mi se pare ca se potriveste cu stilul vedetei, si mai ales, ca in postarile ei pe Social Media foloseste nativ produsul sau cel putin nu poarta Nike.

2. Bineinteles, nu putea lipsi reclama de la Snikers, pe care o folosim cu totii in glumele de zi cu zi cu prietenii pentru cei mai lipsiti de energie dintre noi. Cu toate ca au trecut 7 ani, toata lumea o stie ca si cum ar rula in prezent pe TV.

3. Reclama la Wix.com mi se pare a fi cel mai bun trailer pentru produs, Jason Statham & Gal Gadot mi se par cele mai potrivite fete alese pentru acest rol, focus-ul fiind in tot acest timp pe vedeta principala Wix.com.

Intotdeauna mi-a placut Super Bowl pentru competitia creata intre branduri. Reclamele de mai jos mi se par mai putin reusite, am notat pe scurt si de ce:

1. Desi ador actrita si umorul ei, Kia nu mi se pare ca mi-a ramas in memorie pentru reclama cu Melissa McCarthy, dar aventurile prin care a trecut ea in cele 1:12 minute vor fi povestite cu siguranta seara cu prietenii. In general, mi se pare greu sa comunici ca brand in industria auto, avand in vedere ca scopul este de a crea awareness si nu de a creste vanzarile (ma gandesc ca sunt putine personele care vad o masina intr- o reclama la TV si iau o decizie de cumparere in functie de asta).

2. Si aici am gustat umorul lui Christopher Walken, insa nu stiu cum asocierea cu el si Justin Timberlake ar avea succes, in conditiile in care produsul apare doar pentru 5’’. Mi se pare genul de reclama in care se investeste foarte mult pe termen scurt fara prea mari rezultate.

3. No comment.


Pastila administrata de Paraschiva Trocea, membru IAA Young Professionals.