Seara YP Fashion and its advertising styles s-a ținut cu sala plină, peste 100 de tineri profesioniști în marketing și comunicare interesați

Seara YP: Fashion and its advertising styles a fost un eveniment mult așteptat în randul tinerilor profesioniști, s-a ținut cu sala plină și a fost o supriză plăcută pentru mulți dintre participanți.

Speakerii noștri: Denisa Mihai Mirea – Brand Communication & Advertising Manager South East Europe Avon, Ana Andrei – Lifestyle Strategy Communicator, Dana Rogoz – blogger & owner al brandului Moon by Dana Rogoz și Alex Coteț – Scena 7 și imaginea ZOOT Romania au împărtășit cu cei aproximativ 100 de oameni din sală cunoștințele de pe parcursul experienței acumulate și ne-au ajutat să ne conturam o imagine actuală despre industriile de fashion and beauty.

Din spatele unui brand puternic de beauty precum Avon, Denisa Mihai Mirea ne-a vobit despre puterea socială a influencerilor din industrie, despre canalele pe care preferă să comunice cu audiența, despre piață în general și despre impactul ultimelor campanii. Un aspect important în ceea ce privește alegerea influecerilor, îl reprezintă selecția în funcție de trei aspecte: reach-ul, relevanța cu brandul și puterea relației pe care o are persoana respectivă cu audiența sa.

 

În ceea ce privește colaborarea cu persoanele publice, aceasta a venit cu următoarele sugestii:

–        Acordarea unei atenții sporite unui engagement real și încetarea tendinței de a măsura rezultatele doar prin cifre.

–        Evitarea unor rezultate instante, în favoarea construirii unor parteneriate de lungă durată.

–        Implicarea influencerilor pe tot parcursul campaniei și nu doar cu puțin timp înainte de desfășurarea acesteia.

Ana Andrei ne-a vorbit despre anii petrecuți în presa glossy și despre evoluția industriei de modă din România. Ne-a împărtășit aspecte importante despre identitatea și poziționarea brandurilor fashion și le-a făcut mai ușor de sedimentat publicului printr-o analiză comparativă a unui brand american – Tommy Hilfiger cu un brand românesc – Murmur.

Dacă cel dintâi este un brand construit din exterior către interior, adaptabil rapid la realitatea comercială și cu un sistem integrat de comunicare globală, despre Murmur am aflat că este un brand construit din interior către exterior, cu o comunicare de nișă și cu un public limitat și relativ greu de accesat.

Un altsubiect atins de Ana Andrei a fost acela al organizării de evenimente în cadrul celor două industrii în discuție. Principalele avantaje ar fi că evenimentele consolidează poziționarea în piață, permit comunicarea eficientă a momentelor majore din calendarul de retail și sunt o ocazie bună de expunere social media. Pe de altă parte, acestea presupun costuri mari și un reach de comunicare relativ scăzut.

Dana Rogoz ne-a umplut de energie prin prezentarea sa, în care ne-a povestit întreg parcursul său profesional și provocările pe care le-a întâmpinat. Din perspectiva de blogger, a subliniat importanța unui conținut constant, ne-a vorbit despre munca depusa pentru crearea acestuia și necesitatea de a comunica cât mai relevant și sincer cu publicul online.

De la primele propuneri de reclame și până la crearea propriului brand, aceasta a menționat că odată cu evoluția sa, se modifică și cerințele audienței, iar bloggeri trebuie să fie atenți la noile nevoi ale publicului și să se asocieze cu branduri relevante, în care cred și ei cu sinceritate.

Alex Coteț a vorbit despre schimbarea pe care și-a dorit-o ZOOT și curajul de care a dat dovadă brandul, odată cu noile strategii de comunicare. ZOOT a căutat să se apropie de publicul țintă, să creeze o legătură strânsă cu acesta și a arătat că îl înțelege prin alegerea unui ambasador și nu a unui actor. Tinerii români caută autenticitate, originalitate și o comunicare cât se poate de sinceră. Astfel, mix-ul dintre creativi, ambasador și echipa de marketing s-a dovedit a fi unul de succes, cu rezultate care au depășit așteptările.

După mai bine de jumătate de oră de întrebări din partea publicului, seara s-a încheiat cu toate răspunsurile cerute și cu o perspectivă 360° asupra a ceea ce înseamnă fashion și beauty în 2018, în România.

 

Mulțumim tututor celor prezenți si sponsorilor: Editura Publica și IQads