Salut! Cu ce te pot ajuta?

O formulă de adresare simplă, prietenoasă, excelentă pentru a deschide orice conversație între două persoane sau… între un robot inteligent și o persoană.

Chatbot, tehnologia care se bazează pe un set de reguli sau pe utilizarea inteligenței artificiale în interacțiunea brandurilor cu consumatorii în mediul digital, este un concept din ce în ce mai popular în industria de marketing. Pe scurt, chatbot este un sistem automatizat care, pe baza unor algoritmi, poate purta în mod natural conversații cu oamenii, iar integrarea unui astfel de program în platforme precum Facebook messenger permite companiilor să genereze o experiență interactivă pentru consumator. Rezultatul este o comunicare mult mai dinamică și eficientă, benefică deopotrivă consumatorilor și businessurilor.

Chatbot a fost lansat oficial în 2016, iar potențialul acestei tehnologii în atragerea și fidelizarea clienților a fost sesizat cu rapiditate de către oamenii din marketing. Companii din retail, beauty, sistemul bancar sau turism au adoptat rapid implementarea chatbot ca strategie de a genera engagement. Specialiștii estimează că, până în 2020, mai mult de 85% din interacțiunile brandurilor cu consumatorii se vor realiza prin chatbot.

 

Care sunt avantajele utilizării chatbot?

  • Orice business poate oferi asistență consumatorilor în orice moment;
  • Clienții beneficiază de răspuns rapid;
  • Comunicarea devine mult mai interactivă, iar consumatorul mult mai receptiv la mesaje;
  • Un chatbot poate procesa un volum mare de informații, iar companiile pot beneficia de insight-uri valoroase;
  • Costurile sunt semnificativ reduse.

Implementarea chatbot în România

Carrefour România este unul dintre brandurile care au dezvoltat și implementat chatbot pe piața locală, pe partea de customer service și pe partea de employer branding. Lansat în luna martie, Carrefour ChatBot îți spune ce locuri de muncă sunt disponibile în cadrul companiei, care sunt ofertele de săptămâna aceasta sau cum poți ajunge la cel mai apropiat magazin Carrefour.

Iar în banking, Libra Internet Bank a dezvoltat chatbot-ul Leya, primul program de acest tip dedicat vânzării produselor bancare. Chatbot-ul Leya poate face simulări de credit pentru a oferi potențialilor clienți oferte personalizate pentru obținerea unui credit și oferă asistență pentru deschiderea unui cont bancar. Libra Internet Bank a primit recent premiul pentru cea mai inovatoare bancă la evenimentul Mastercard Bank of the Year.

 

Articolul a fost scris de Alexandra Barbu, membru IAA Young Professionals.