Radu Zaharia, alaturi de Felix Tataru, la o cafea

Primul sentiment pe care il traiesti cand pasesti pe strada Leonida este ca ai patruns intr-un spatiu care nu apartine nici trecutului si nici prezentului. Te uiti plin de admiratie la cladirile vechi, dintr-un Bucuresti apus, iar apoi incepi sa te intrebi ce legatura are o agentie de advertising cu acestea ? Raspunsul ti-l ofera GMP, locul unde valorile fundamentale, conservatoare se aliniaza conceptelor inovatoare din campaniile clientilor.

Alaturi de Radu Zaharia, castigatorul concursului IAA YP “Invita-l pe Felix la o cafea” am facut cunostiinta cu Felix Tataru, in intimitatea noului sediu al agentiei pe care o conduce, GMP, care s-a mutat intr-o noua locatie in luna aprilie.

Asa cum era moda interbelica, am fost invitati la o cafea si un pahar de apa rece-gheata. Bineinteles, Radu isi pregatise temeinic subiectele pe care dorea sa le abordeze in discutia sa cu Felix, fiind totodata si foarte entuziasmat de intalnirea cu omul care este vicepresedintele IAA Worldwide, dar si fondatorul, alaturi de sotia sa, Nadia, a primului radio pentru copii Itsy Bitsy si presedintele IAA Romania.

„Orice intalnire cu un om de succes,  indiferent de domeniul de activitate, este prin definitie o intalnire inspirationala si asa s-a intamplat si in cazul meu.  Personal, avand aceasta oportunitate la dispozitie, de a purta o discutie mai putin formala, la o cafea cu Felix, mi-am propus sa abordez 3 subiecte care prezinta ceva mai mult interes pentru mine:  industria publicitatii din Romania, recrutarea si formarea talentelor in publicitate si cel mai important subiect din punctul meu de vedere – antreprenoriatul.

Privind industria publicitatii am vrut sa aflu care ar fi previziunile pentru perioada urmatoare avand in vedere nelinistea din ultima perioada si in acelasi timp multiple schimbari de comportament ale clientilor in contextul recesiunii din ultimii ani.

Am aflat ca putem privi cu optimism catre perioada urmatoare, pentru ca semnalele si feedbackul sunt pana acum pozitive. Cel putin 2 motive ne determina sa privim increzatori „next steps”. In primul rand multitudinea de proiecte lansate de la inceputul anului si pana in acest moment si cel de-al 2-lea dublarea numarului de proiecte inscrise la Effie, fata de anul trecut, ambele reflectand cresterea investitiilor in comunicare”.

Ca si cum ar fi vorbit in numele tuturor Tinerilor Profesionisti din Marcomm, Radu a fost curios sa afle de la Felix modalitatea in care recruteaza si “creste” tinerele talente din agentie. Daca principala calitate care ii recomanda pe tineri, in opinia lui Felix, este proactivitatea, unui tanar care isi doreste o cariera nu trebuie sa-I lipseasca pasiunea pentru industria de comunicare – “acel foc interior” – care este singurul energizant folositor atunci cand treci prin momente grele sau prin clipe frumoase. O alta calitate importanta este instinctul de leadership – manifestat atat prin dorinta de inovare, cat si antreprenoriat, la orice nivel.

„Avand in vedere ca peste ceva timp ma vad, la randul meu,  un atreprenor, nu puteam rata ocazia de a purta o discutie si despre valorile ce definesc un bun antreprenor si despre momentul deciziei de a alege calea antreprenoriatului. „

Si daca tot vorbim de acest subiect, Felix considera ca Romania este un “Rai al antreprenoriatului”, deoarece inca mai exista oameni, iar resursa umana este cea care realizeaza intr-adevar schimbarea. Cu toate acestea, tinerii antreprenori trebuie sa constientizeze valoarea reala a business-ului lor si sa fie cat de cerebrali se poate atunci cand vine vorba de propriul proiect.

Antreprenoriatul este un lucru continuu, iar exemplele sunt multiple : o expozitie de fotografie proprie, voluntariatul – dar in toate situatiile trebuie sa existe la baza o pasiune – antreprenorii se bucura sa creeze si sa vada cum lucrurile se intampla sub ochii lor.

Luandu-ne ramas bun de la Felix Tataru si multumindu-i in acelasi timp pentru timpul acordat, am pasit pe strada arsa de soare cu gandul ca timpul se oprise in loc, oferindu-ne prilejul de a trai cateva ore in compania unei persoane care, cu fiecare gest pe care il face, doreste sa realizeze Schimbarea.

Si, stiind ca in curand vom avea o noua editie a concursului “Invita la o cafea pe…”, te invitam sa stai cu ochii pe blog-ul www.iaayp.ro si te provocam sa folosesti cele mai inspirate intrebari ca sa te intalnesti cu un om important din industria de Marcomm !

Scris de Andrei Mihaila