ProudYP: Teodora Florică – adoptată de București, născută în Craiova

  1. asl pls

Age, sex, location. Mica publicitate într-un interviu despre publicitate. Teodora, 21, atotclișeicul ”adoptată de București, născută în Craiova”. Încă mă mai încurcă oamenii care folosesc perfectul compus în loc de perfectul simplu pentru că nu reușesc să plasez acțiunea bine pe axa timpului. (am făcut ieri sau făcui acum 2 minute??). Dacă în publicitate unele lucruri trebuie făcute ”ieri”, folosirea corectă a timpurilor poate fi o problemă în cazul meu.

2. Scurtă poziționare – brand personal – top 3 atribute

Cred că mă ajută faptul că am o gândire mai matematică și pragmatică, deși lucrez în creație, am energie, o groază și, thank god, am simțul penibilului și al bullshitului.

3. Care este principalul tău defect?

        Problema e că lucrez foarte mult, nu mă pot opri din muncă nici dacă nu mai e nimic de muncă. Hah. Cred că principalul e că am senzația că uneori am un time manangement prost. Deși de obicei termin ce îmi propun într-o zi și folosesc agenda ca să mă organizez, am constant sentimentul că poate aș fi putut să fac mai multe. Dar cred că e și o epidemie de presiune profesională contactată de prin Social Media.

4. Care este motto-ul tău?

În general, fă ce îți place, attention span-ul oamenilor e mic și în realiate, nu doar în online, no one cares that much. Dar mai important, indiferent dacă e Group Creative Global Director Officer sau dacă sunt oamenii care comentează la o postare cu diverse teorii ale conspirație, învață ceva de la fiecare om și găsește insight-uri despre lume.

5. Care sunt eroii tăi preferați din marcomm?

În general nu am lucruri preferate (filme, melodii), cred că e o alegere limitativă și de aceea nu am eroi în publicitate/marcomm, am oameni la care apreciez o anumită dimensiune, iar ei sunt cei care de la care am învățat până acum sau cu a căror filozofie de industrie mă identific. Printre ei se numără tutorii de la Școala ADC, dintre care actualul meu director de creație, Liviu Țurcanu, colegii din IAA și recent l-am citit pe Rory Sutherland care a zis niște lucruri foarte la locul lor și lipsite de bullshit și împopoțonare despre publicitate, psihologie și economie, toate la un loc, deci îl punem și pe el în acest hall of fame personal. Nu îmi aleg eroi, eroii sparg multe chestii în jur până salvează orașul sau domnița.

6. Care este campania ta preferată din RO/ afară?

Sunt o groază care îmi plac, așadar criteriul va fi pur și simplu starea mea actuală. Din România mi-a plăcut mult campania recentă realizată de Leo Burnett pentru Samsung și Festivalul George Enescu în care, prin scanarea bancnotei de 5 lei, primeai acces virtual la concertele festivalului. O observație bună, un gând simplu, o mecanică facilă, funcționalitate și componentă bună de tech.

Cât despre campanii din afară, dacă tot suntem cu gândul la plecat acasă sau în vacanță, aici este o campanie foarte simplă, single-minded și funcțională de la Deutsche Bahn. Repet, sunt multe care îmi plac, dar îmi plac din diferite motive sau componente.

7. Ce calități admiri cel mai mult la un Brand Manager?

        Cred că mi-ar plăcea să aud la un moment dat de la un Brand Manager: ”hai să nu facem printul ăsta cu logo imens, produsul plasat nenatural în sânul unei familii tradiționale cu o mamă mai scundă decât bărbatul, doi copii, un băiat și o fată, toate cu tentă aspirațională, în care le spunem în mod direct să ne cumpere produsul că poate câștigă un breloc din China, în urma cărora vom fi tot irelevanți, chiar dacă în excel au crescut cifrele, asta pentru că în felul acesta nu convingem consumatorii că brandul nostru e bun, ci facem un troc cu ei.”

8. Ce calități admiri cel mai mult la un om de creație?

 Funcțional îmi plac creativii care țin cont de noțiuni de business și au o doză de pragmatism, nu doar pură boemie nefezabilă. Altfel, îmi plac tare oamenii de creație, sunt interesanți, ies în evidență, fiecare face lucruri diferite față de celălalt, sunt surse de fascinație socială.

9. Care este super puterea ta?

Păi eu cred că cea legată de a învăța ceva de oricine, indiferent de prejudecăți, proveniență sau orice barieră de judecată. Dacă în trecut toată lumea avea social skills, dar nu avea cunoștințe tehnice despre calculatoare, să zicem, acum, având în vedere că Social Media ne-a modificat comportamentul în direcția asta, cred că skill-urile sociale vor fi tot mai rare, deci mai importante decât niște lecții despre combinații de butoane și algoritmi care sunt la un click distanță.

10. Ce hobby-uri ai?

*Insert hobby-uri nebănuite, aproape incredibile, gen schiat în casă pe munți de înțelepciune sau cusut goblenuri cu ață din piele de designer*. Sunt un om simplu, citesc, văd filme, stau la taină cu oamenii.

11. Daca ai fi făcut altceva, în ce domeniu ți-ar plăcea să activezi?

Cred că mi-ar fi plăcut să dau la arhitectură, dar mi-am acceptat mai târziu mie însămi că sunt o geek căreia îi place matematica și care se pricepe cât de cât la desen tehnic, plus că tata mai făcea schițe și mi se părea cool.

12. Unde ți-ar placea să trăiești și de ce?

O, în Spania. Dar undeva în sud, sud-est. E cald, e frumos peste tot, e muzică, e o limbă melodioasă. Dacă m-aș muta acolo, cum aș pleca de la birou mi-aș lua o rochie tradițională spaniolă pe mine, m-aș da cu ruj roșu și m-aș duce să dansez pe stradă sau în piață cu lumea.

13. Ce apreciezi cel mai mult la prietenii / colegii / oamenii din jurul tău?

        Că sunt surse inepuizabile de experiențe, de dezbateri, de emoții și că sunt așa diferiți între ei. Nu am doi prieteni sau 2 cunoștințe care să semene. Pentru fiecare poveste sau informație, există o persoană diferită care o înțelege cel mai bine.

PS1: Primul sau Premii?

Primul mai bine. În anumite cazuri, când ești primul i-ai depășit și pe cei cu premii, după calculele mele, iar cei cu premii nu sunt neapărat cei mai buni on the bigger scale, ci au avut o idee sclipitoare la un moment dat.

PS2: Cine a fost primul: brieful sau brainstormingul

Dacă tot se vorbește mult despre brief-uri scrise aiurea, poate primul a fost un brainstorming pentru a face brieful. E mai greu să ceri decât să dai.

PS3: De ce nu există reclame TV pentru companiile de publicitate?

E super simplu. În general oamenii care nu lucrează în marcomm consideră că reclamele sunt făcut de client, nu e așa bine închegată ideea de agenție de publicitate. Nu se face reclamă la agențiile de publicitate pentru că s-ar dezvălui adevăratul secret despre cine face reclamele, iar oamenii nu ar mai înjura indirect oamenii de client, ci ar înjura agenția pentru jingle-ul ăla care te zgârie pe suflet.