Interviu IAA YP

Sebastian Olar, McCann Erickson (Premiul de Excelenţă IAA pentru Tânărul Profesionist al Anului): „Dacă azi mi-aş pierde jobul, aş fi chiar şi shaormar”

În cadrul galei Premiilor de Excelenţă IAA, care a avut loc pe 26 noiembrie, la Palatul Cesianu-Racoviţă, Premiul de Excelenţă pentru Tânărul Profesionist al anului a fost acordat de către IAA Young Professionals lui Sebastian Olar, Copywriter McCann Erickson România, pentru o idee de campanie ultra premiată – ROM, fiind un îndemn pentru ceilalți young pro din industrie să încerce mai mult și să îndrăznească să facă lucruri mari.

Sebastian Olar, tânărul profesionist al anului 2012, din cadrul Premiilor de Excelență IAA, vorbește cu degajare despre meseria de „Tânăr cu Ambiție”. El susține că orice Young care dorește să ajungă să facă parte din industria de publicitate, „trebuie doar să îşi dorească mult şi din tot sufletul să facă asta”.

 

Dacă tot a reușit să facă ceea ce își dorea în facultate, și anume Comportamentul Consumatorului, pe viitor, Sebastian își dorește să fie fericit.

YP: De ce crezi ca IAA YP a considerat că tu ești tânărul creativ al anului 2012?
Sebastian Olar: Păi cred că e un cumul de factori care a dus la numirea mea în funcţie: tinereţea, faptul că lucrez în publicitate şi faptul ca am avut un an bun.

YP: Cum ți s-a părut Gala Premiilor de Excelență IAA 2012?
Mi-a plăcut gala şi mi-a plăcut şi mai mult faptul că am mulţi prieteni care au fost nominalizaţi în cadrul ei. Asta e o garanţie că “umblu” cu oamenii care trebuie.

YP: Ce sfaturi le-ai da tinerilor din ziua de azi care luptă din greu să intre în această industrie?
Am tot primit întrebarea asta de-a lungul timpului… cred sincer că trebuie doar să îşi dorească mult şi din tot sufletul să facă asta. Eu tot timpul zic că dacă azi mi-aş pierde jobul, aş fi chiar şi shaormar o vreme, ştiind sigur că într-o zi o să intru iar în publicitate. Aş face asta şi pentru chirie şi mâncare. Şi să facă şcoala ADC, dacă vor creaţie, ca să-i cunoască pe posibilii viitori angajatori.

YP: Cum crezi că ar putea să ajute seniorii la instruirea tinerilor și totodată la creșterea industriei?
Cred că e un lucru bun că mulţi dintre ei sunt implicaţi în proiecte legate de educaţie, în universităţi sau în alte feluri de structuri.

YP: Care crezi că sunt motivele/lucrurile pentru care mulți oameni din publicitate pierd nopțile și weekendurile pe la birou?
Cred că sunt dependenţi de satisfacţia care vine cu un produs bine făcut. Cred că oamenii ăştia, orice ar face, ar face cu dragoste: taximetrie, masaj, tâmplărie, recepţie de hotel. În plus, aici, în agenţie, sunt majoritatea oamenilor ok pe care îi cunosc. Îmi place să stau cu ei.

YP: Ce ai face dacă ar fi să o iei de la capăt?
Privind în spate, pare că toate lucrurile s-au legat. De la confuzia de final de liceu şi început de facultate, până la intrarea ezitantă, în zig-zag pe traseul ăsta. Eram controlor de bilete pe atunci, dar ştiam că o să fac ceva legat de comportamentul consumatorului, materia mea preferată din facultate.

YP: Ce planuri ai pentru viitorul tău? Te vezi într-o alta agenție, într-o altă poziție?
Vreau să fiu fericit. Şi cred că dacă o să continui să fac lucruri de care sunt mulţumit, o să fiu fericit. Şi aş vrea să încerc o Australie, o Americă, o Canadă, dar mai mult dintr-o curiozitate personală, nu neapărat profesională.