De ce ar trebui să lucreze companiile mari (și) cu agențiile (mai) mici?

Sunt mai multe motive pentru care consider că brand-urile ar avea de câștigat dacă ar lucra mai des și cu agenții (mai) mici. A se înțelege prin agenție mică nu agenție neexperimentată, ci agenție cu un colectiv restrâns de oameni creativi & profi. Am lucrat în ambele tabere și pot spune că prefer mediul & mindset-ul antreprenorial din agențiile (mai) mici.

Știm cu toții că, fie că lucrăm la client sau în agenție, planul pe termen mediu/lung este acela de a schimba macazul și de a trece de la statutul de angajat, la cel de liber profesionist/antreprenor. Ei, bine, mulți dintre cei care au căpătat câțiva ani de experiență și au prins curajul necesar au făcut deja acest pas și și-au înființat propria agenție.

Iar ca să mă întorc la motivele pentru care recomand companiilor să lucreze (și) cu agenții mai mici, aș vrea să enumăr:

1. Mai multă atenție brand-ului

Gândește-te că o agenție (mai) mică are un portofoliu mai mic. Asta înseamnă că fiecare client contează. Așadar, o agenție (mai) mică își permite mai puțin să piardă un client, decât o agenție mare. Astfel, toate motoarele vor fi turate pentru brand-ul tău, dacă te hotărăști să le dai șansa unor oameni creativi și puși pe fapte.

2. Profesionalist relaxat => mai multă creativitate

Mediul din agențiile mai mici este unul mult mai relaxat, unde interacțiunea dintre angajați/parteneri este mult mai strânsă. Asta pentru că, relațiile de lucru sunt foarte bune. 4-5-10 oameni lucrează zi de zi împreună, iar dacă mediul nu este plăcut este greu să faci performanță. Astfel, agențiile (mai) mici au o cultură organizațională unde relațiile de lucru sunt foarte importante. De aici rezultă, de cele mai multe ori, creativitate sporită în campanii.

3. Client service impecabil

Pentru că este dificil să te diferențiezi într-un mediu foarte concurențial, în care mai toate agențiile se bat în ”red ocean”, client service-ul contează foarte mult. Astfel, o agenție mică va da o foarte mare importanță acestei ramuri, iar relația cu clientul va fi mult mai ”strânsă”. De aici apar numai beneficii.

4. Servicii de top, care se încadrează ”în buget”

Ei, dacă vine vorba și de bani, este de la sine înțeles că agențiile (mai) mici practică prețuri ușor mai mici decât agențiile cu mai mulți clienți în portofoliu și angajați mai mulți. Asta nu înseamnă că serviciile sunt de o calitate mai slabă. Dimpotrivă, cei care ajung să își înființeze o agenție au ”furat” meserie de la liderii de piață.

5. Diversitate& idei noi

Iar atunci când vrei să iei o gură de aer, poți invita la pitch o agenție (mai) mică. Ai putea să fii surprins de ideile venite de la oameni pentru care o invitație la pitch înseamnă foarte mult, iar echipa lucrează cu simț de răspundere pentru rezolvarea brief-ului.

Cu alte cuvinte, lucrând cu o agenție mai mică ai acces la resurse pe care ți le pun la dispoziție și liderii pieței, iar rezultatele pot fi peste așteptări.

Articol scris de Radu Saizu, membru IAA Young Professionals Romania.