Cum a influențat social media comunicarea politică?

Landscape-ul politic s-a schimbat destul de mult în ultimele decenii și putem fi toți de acord că Internetul a jucat un rol important în această transformare. Social media, în special, este acum un punct strategic serios în campaniile politice. De la prima dezbatere politică la TV (1960 – John F. Kennedy vs. Richard Nixon) am ajuns la discuții online urmărite de o planetă întreagă.

Sursa foto: pexels.com

social media influențează aspecte de comunicare a partidelor și a politicienilor suntem de acord, da? Hai să vedem și cum:

  • Contact direct între alegător și politician

Unul dintre efectele pozitive pe care social media le are asupra politicii este oportunitatea ca alegătorii să interacționeze mai ușor cu politicienii. În mod normal, dacă dorești să întâlnești un politician, trebuie să participi la un eveniment la care el este present, să faci o cerere sau alte proceduri ce dau bătăi de cap. Acum poți să participi la evenimente virtuale precum live streaming și puteți interacționa cu politicienii și candidații.

  • Feedback

Solicitarea unui feedback din partea alegătorilor este un lucru foarte bun. Poate fi și un lucru foarte rău, în funcție de modul în care politicienii răspund. Multe campanii angajează oameni și/sau agenții pentru a-și monitoriza canalele de social media și pentru a curăța orice comentariu neplăcut. Dar, o astfel de mentalitate poate face ca o campanie să fie văzută ca una defensivă iar publicul să nu aprecieze acest lucru. Campaniile bine organizate vor implica publicul indiferent dacă feedback-ul lor este negativ sau pozitiv.

  • Strângere de fonduri

Unele campanii au folosit așa-numitele „bombe cu bani” pentru a strânge sume mari de bani într-o perioadă scurtă de timp. Bombele-cu-bani sunt în mod obișnuit perioade scurte, câteva ore, în care candidații își presează susținătorii pentru a dona bani.

Sursa foto: pexels.com

  • Targetarea exactă

Targetarea este utilizată în întreaga industrie a publicității pentru a fi sigur că anunțurile și mesajele tale ajung la publicul potrivit. Și politicienii fac asta. Dacă un candidat dorește să răspundă preocupărilor femeilor, studenților, pensionarilor sau oricărui alt grup de alegători, ei își pot adapta acum mesajele. La fel cum agențiile de media sunt capabile să folosească analize și publicitate orientată, la fel pot face și politicienii. Astfel, dacă observați că mesajele politice par să vorbească cu tine personal, acest lucru nu este un accident.

  • Este #cool

Unul dintre motivele pentru care comunicarea în social media este eficientă este că faptul că interacționează cu alegătorii mai tineri. În mod tipic, oamenii mai în vârstă tind să compună cea mai mare parte a alegătorilor care merg de fapt la urne. Social media a alimentat alegătorii mai tineri cu dorința de a se prezenta la vot, ceea ce a are un impact profund asupra alegerilor.

  • Fake news

Bineînțeles că vorbim și despre Fake News.

Campaniile politice sunt acum influențate de fiecare știre care apare în online, adevărată sau nu. Este din ce în ce mai dificil să diferențiezi știrile reale de știrile false din social media. Un flux continuu de meme-uri, legături dubioase și zvonuri despre liderii politici și candidații este un amestec de adevăr, minciuni, satiră și speculații.

Sursa foto: pexels.com

Cu toate aceste modificări aduse de social media și alte canale de comunicare care au apărut, cel mai important lucru din toată această ecuație este prezența la vot. Lumea politică este îndreptățită să folosească orice metode să-ți câștige votul, dar alegerea este doar a ta.

Articol scris de Pașita Adrian Ionuț, membru IAA Young Professionals Romania.