Cum a fost la Seara YP: Influencer Marketing

Pe 15 iunie a avut loc o nouă Seară YP dedicată Influencer Marketing la IAA House. Alături de invitații noștrii: Adela Dan – Head of Content UM România, Matei Dima – Creatorul BRomania,  Vlad Ionescu – fondatorul Școlii de Televiziune și Andrei Dragu – Business Development Director V8  reprezentant BECK’S, am aflat răspunsuri la întrebări precum precum rolul și importanța unui influencer, exemple de bune practici, tendințe și trenduri, dacă există sau nu un conflinct între TV și influencerii din mediul online sau care sunt pașii pe care să îi urmezi ca să ajungi un influencer.

Potrivit lui Vlad Ionescu, în prezent nu se mai nasc vedete de televiziune, iar televiziunea începe să își piardă, treptat, vedetele.

 ,,Acum nu se mai nasc vedete de televiziune; televiziunea își pierde vedetele ușor, ușor. Tot ce apare acum în televiziuni nu mai reprezintă neapărat o zonă de influenceri. Influencerii actuali din TV nu s-au născut în televiziune. Exemplu ar fi Smiley sau Pavel Bartoș”, a spus Vlad Ionescu – fondator Școala de Televiziune.

În ceea ce privește conflictul dintre TV și mediul online, Vlad Ionescu a spus că nu crede că există.

,,Cred doar că își găsesc locul și unii și alții. De asemenea, consider că netul nu va fi exclusiv, iar televiziunea își va găsi mereu locul ei”, a completat Vlad Ionescu.

Din punctul de vedere al Adelei Dan – Head of Content la UM România, televiziune este puțin îmbătrânită ca target, iar content-ul respinge puțin tinerii. Cât despre partea de online, Adela spune că pentru tineri, cuvântul influencerilor contează foarte mult.

,,În schimb, pe net e invers. Influencerii au în spate mulţi urmăritori care le înghit fiecare cuvinţel. Pentru că cei mai mulți influenceri au nişa lor bine stabilită. Cuvântul lor contează foarte mult. Au o relaţie bazată pe încredere cu publicul lor, comparativ cu celebrity endorsement. Influencerii intervin natural în creşterea awareness-ului unui brand, iar creşterea este organică şi tocmai acest fapt reprezintă plus valoarea acestui gen de campanii. Nu îl schimbi universal după brand-ul tău, ci îl cauţi pe acel influencer care este potrivit pentru brand-ul tău”, a afirmat Adela Dan.

Matei Dima a vorbit despre traseul său până a ajunge un influencer, spunând că este tipul care a descoperit un talent în liceu și și-a propus să îl exploateze pe viitor.

,,Eu sunt tipul care a descoperit un talent în liceu şi mi-am propus să îl exploatez si pe viitor. Trebuie să ai acel ceva care trece de sticlă, nu poţi face asta oricum; Apoi mi-am zis că asta vreau şi am creat conturile de Facebook, Instagram şi Youtube”, a spus Matei Dima, creator BRomania.

Totodată, Matei afirmă că un secret al succesului unui influencer este să găsească un compromis astfel încât să își mulțumească audienta deja creată. În plus, conținutul pe care îl creezi, mai întâi trebuie să îți placă ție, iar apoi audienței.

,,Parte din succesul meu a fost ca în primul an jumătate nu am făcut niciun fel de colaborare cu un brand. Am crescut organic şi de aceea încă am success. Influencing-ul nu e un process pe care să îl forţezi. Trebuie urmaţi nişte paşi!”, a completat Matei Dima.

Din punctul de vedere a clientului, Andrei Dragu ne-a mărturisit că un brand în online trebuie să fie empatic. Dacă nu empatizez cu tine, nu o să îţi transmit niciodată un mesaj.

,,Empatia este cel mai mare asset pe care un brand îl are la dispoziție. Problema este că nu poți să empatizezi cu un target definit de niște date demografice generice (bărbați între 18-35 de ani cu venit mediu). 

La Beck’s definim succesul ținând cont de trei coordonate, date personale, de comportament sau date de consum. Aceste date sunt interpretate și conturează diferitele tipologii de persoane incluse în target. Vorbim de micro profile conturate foarte clar până la nivel de rutină zilnică. 
Analizând diferitele persoane, am descoperit spiritul de explorator ca fiind numitorul comun atunci când vorbim despre manifestarea lor iar la nivel de interese am identificat muzica și tech-ul. Intersecția celor doi vectori ne-a canalizat atenția către influenceri ce au debutat în vlogging alături de Beck’s, dar care aveau un background solid în muzica sau tech și erau deja cunoscuți datorită altor outlet-uri media, a spus Andrei Dragu.

Totodată, acesta a afirma că poți aduce oamenii pe o platformă, însă cel mai important este să îi și menții acolo.

,,Partea de retention este cea mai dificilă pentru un brand. Ea se bazeaza pe un schimb continuu de beneficii unde moneda de schimb este content-ul. 

Pentru gasirea formulei optime, analizăm lunar datele oferite de platformă, testam prin e-mail marketing triggerii la care reacționeaza cel mai bine comunitatea, segmentam baza de date, reconturam profilul diferitelor personas și analizăm motivele pentru care unii useri devin inactivi. Atunci cand vine vorba de reactivarea userilor inactivi, derulam teste prin care identificam cea mai eficientă metodă, comparăm investment-ul pe care îl facem pentru reactivare cu cel de achizitie userii noi și doar în acel moment optăm pentru una dintre cele două opțiuni, a adăugat Andrei Dragu.

În cadrul sesiunii de întrebări care a încheiat Seara YP, una dintre acestea a fost legată de cum arată o campanie ideală, pe care Matei Dima a descris-o ca fiind campania prin care poate ajuta pe cineva și poate fi și plătit pentru asta.

,,În afară de bani, doar idea mă motivează, conceptul. Dacă şi ajut pe cineva şi primesc şi bani, pentru mine asta e o campanie ideală!”, a afirmat Matei Dima.

În plus, Matei spunea că, pentru a fi plăcut de public nu trebuie să uiţi să raspunzi la mesaje.

,,E important să ţii legătura cu ei. Nu am un PR, respund eu la mesaje. Asta e diferenţa dintre influenceri şi vedetele din muzica şi actorie”, a completat Matei Dima.

Seara YP: Influencer Marketing s-a încheiat cu acordarea de 10 premii din partea Bitdefender pentru cele mai bune întrebări adresate speakerilor, urmând apoi o sesiune de networking între speakeri și participanți.

La eveniment au fost prezente peste 80 de persoane, printre care s-au numărat antreprenori, angajați în marcomm, studenți ai facultăților de profil și membrii IAA YP.

Evenimentul a fost susținut de Bitdefender și BECK’S. Fotografiile au fost realizate de Metrografic.

Fotografiile le puteti viziona aici: https://tudorgradinaru.pixieset.com/iaa2/