Brand-urile în ziua de azi: Captivante sau indiscrete?

În calitate de marketeri, cheltuim sume exorbitante pe baze de date pentru a intelege nevoile individuale ale clienților. Cu toate acestea, deseori zdrobim această perspectivă și oportunitatea de a crea relații one-to-one, cu pitch-uri excesive, pregnante și în cele din urmă indiscrete a.k.a “bagarete”. Pe scurt, știm atât de multe lucruri despre clienții noștri, dar ne pasă mai puțin de ei ca și oameni. Există, însă, modalități de a remedia acest lucru.

În ziua de azi, marketerii știu ce vizionăm, ce ne dorim să cumpărăm, fotografiile pe care le postăm, ce prieteni avem pe Facebook și alte lucruri la care dăm “like”. Platformele de mobile- purchasing știu unde suntem, ce comandăm cu Glovo sau Foodpanda și ce fel de lucruri comandăm de pe AliExpress.

În timp ce datele macro alimentează algoritmii campaniilor de marketing, angajamentele personale “tête-à-tête” ne oferă un insight și o empatie pe care nu le-am obține, de altfel, din click-uri și like-uri. Cu toate acestea, este ușor să crezi că rolul departamentului de marketing este să genereze lead-uri.

Construirea de relații semnificative trebuie să fie create la toate nivelurile unei companii. Acesta este motivul pentru care un marketing de calitate include lucratul cu fiecare membru al echipei de customer service și formarea acestora pentru a asculta, înțelege, învăța și a se implica.

Noi, destul de des, folosim shortcut-uri digitale pentru a ne conecta cu potențialii clienti, dar nu reușim să îndeplinim promisiunea brand-ului uitând cum să ne implicăm și să interacționăm cu clienții.

În consecință, apreciem bazele de date ce își merită fiecare bănuț pentru că ne ajută să descoperim noile tendințe, ne direcționează către noi audiențe și alimentează intrumentele digitale ce ne ajută să ne conectăm rapid.

Acum întrebarea este, după ce identificăm pe cineva ca potențial client, noi strigăm sau ascultăm? Guess what, angajamentele ce construiesc și susțin fidelitatea brand-ului, încep cu ascultarea.

Articol scris de Adrian Sîrbu, membru IAA Young Professionals Romania.