Big DATA – de la bit la zettabit

Mai întâi o să încerc să definesc acest megapolis al internetului. Practic, cum îmi place să îi spun, această „intersecție ultra aglomerată a multiplelor canale de comunicarea a unui brand sau a unei entități”.

Prefer să îi spun așa, deoarece definițiile clasice sunt destul de greu de înțeles și analogia cu mulți oameni într-o intersecție mare și putem viziona în timp real cam cum interacționează fiecare cu semaforul, polițistul de la circulație, între ei, sau chiar în interiorul mașinii.

S-a mai vorbit despre Big Data și în cadrul unei Seri YP, vezi detalii aici.

Cine ar putea face Big Data în România?

Giganții precum Emag, comparatoarele de preț: Compari.ro sau Price.ro, site-urile de anunțuri de tipul OLX.ro sau Okazii.ro.

S-ar putea face, dar este foarte scump, analiștii și interpreții de date sunt foarte scumpi și asta în contextul în care și diverși oameni invitați la noi din partea Google au spus că numărul de site-uri care folosesc Analytics Pro ca tool de analiză a business-ului sunt foarte puține la noi în țară.

Too Small for Big Data?

Din păcate acesta este adevărul, suntem prea mici pentru Big Data și oricât am vrea să fie altfel, lucrurile stau în felul ăsta, deocamdată.

Nu avem experți în interpretare de date, analiza de date este în sine o enigmă când nu există o finalitate clară pentru companie sau entitatea decidentă.

Big World – Bigger DATA

Big Data ar putea fi un tool extrem de folositor pentru un guvern cu intenții clare de a face bine populației.

Da, probabil vom avea și noi Big Data, dar poate doar pentru outsourcing și pentru giganți de tipul Google, Facebook sau Microsoft.

 

Articolul a fost scris de Marius Cretu, membru IAA Young Professionals.