Vocea brandurilor in timpul alegerilor din SUA

Intr-un articol din 31 octombrie, Venturebeat scria despre oportunitatea pe care o au brandurile de a-si face vocea auzita in timpul alegerilor prezidentiale din SUA. Oportunitatea de a se delimita de competitori printr-un mesaj relevant, livrat in timp real unui public captivat de politica. Exista insa si riscul de a atrage antipatia publicului in timpul celei mai divizate campanii electorale din istoria SUA.

 

Tot Venturebeat oferea cateva sfaturi oamenilor din spatele brandurilor, si anume: sa pregateasca un plan din timp; sa fie creativi, dar sa nu le fie teama sa faca glume pe seama candidatilor; sa nu sara calul, dar nici sa fie pe deplin tacuti.

 

Unele branduri au fost atente si au pus in aplicare aceste sfaturi. Prea putine insa au profitat de ocazia de a iesi in fata cu un mesaj original, intr-un moment atat de important pentru intreaga tara/lume.

 

Iata cateva exemple de branduri ce nu s-au sfiit sa comunice in timpul alegerilor:

 

Pepsi – transmite un mesaj inspirational si puternic prin care ii indeamna pe oameni sa iasa la vot

1-pepsi

Doritos – ii indeamna pe tineri sa invete din greselile ultimului scrutin, cand doar 38% dintre tineri si-au exercitat dreptul la vot

2-doritos

McDonald’s  – propune alte personaje in rolul candidatilor

 3-mcdonalds

Pizza Hut – spre deosebire de alegere, alegerea e simpla cu Pizza Hut

4-pizza-hut

5-pizza-hut

7 Eleven – ofera cafea gratuita prin intermediul aplicatiei lor

 

6-7-eleven

JetBlue – este alaturi de alegatori indiferent de optiunile lor politice

8-jetblue

 

9-jetblue 

Delta – are aceeasi abordare ca JetBlue

 10-delta

Ryanair – Este cel mai indraznet dintre branduri si isi asuma riscuri. Nu se teme sa o ia pe Hillary peste picior sau sa ii ofere un loc de munca, acum ca e jobless. Nici Trump nu scapa de ironii. Sau Obama.

11-ryanair12-ryanair14-ryanair15-ryanair16-ryanair13-ryanair

 

Pastila administrata de Alexandra Nichitelea, membru IAA Young Professionals.