Reinventarea luxului prin personalizare, experiența online a brandurilor, printre temele dezbatute la Seara YP dedicată brand-urilor de lux şi high-end

IAA Young Professionals, asociația tinerilor profesioniști din industria de marketing și comunicare din România, a organizat prima Seară YP dedicată brand-urilor de lux și high-end, intitulată “The Luxury Practice”. Atât specialiști din marketing, publicitate și comunicare, cât și studenți s-au reunit la sediul IAA, marţi, 26 februarie, pentru a afla care sunt strategiile de comunicare ale brandurilor de lux şi ce model de business au adoptat.

Speakerii evenimentului au fost Ligia Paul, Director Marketing & PR Jaguar & Land Rover, Ruxandra Micșunescu Founder & Chief Connector, Line Agency, Roxana Petrescu, Senior Editor, Ziarul Financiar & După Afaceri Premium și Tatiana Balaban, Luxury Brand Management Consultant & Founder Luxury Adviser Group.

Ligia Paul, Director Marketing & PR Jaguar & Land Rover

“Luxul este mai mult decât un preţ exorbitant sau un brand renumit, luxul este despre confort, fantezie şi proiectarea unui vis. Luxul este despre consumatorul veblenian care este cu atât mai determinat să cumpere un produs cu cât prețul acestuia va crește.

Ruxandra Micșunescu – Founder & Chief Connector, Line Agency

“Piața de lux nu înseamnă numai haine, bijuterii sau ceasuri, ci și cărți, ceramică, artă. Totul ține de educarea publicului și de modul în care un brand nu comunică către grupuri, ci la nivel individual.”

Roxana Petrescu, Senior Editor, Ziarul Financiar & După Afaceri Premium

“Brandurile de lux folosesc toate canalele de comunicare, dar se axeză pe cele care oferă o perspectivă 360°. De aceea, evenimentele de PR şi activările de brand sunt cele mai eficiente, neexluzând pe piața din România zona de TV, deși e considerat un canal dedicate brand-urilor de masă.”

Tatiana Balaban, Luxury Brand Management Consultant & Founder Luxury Adviser Group

“Clientul este mereu în centrul atenţiei, brand-urile personalizează conţinutul în funcţie de target-ul său şi încercă să ofere clientului ideea de exclusivitate şi unicitate în tot procesul de cumpărare astfel că pe lângă ideea de calitate și caracteristici ale produsului, storytelling-ul are un rol aparte în definirea relației dintre brand și consummator.”

Așadar, “luxul este despre experienţa oferită de brand, nu doar despre produsele pe care le oferă. Pentru acest lucru, e nevoie de o abordare cross-channel, dar și de educare a publicului român prin apelul la mijloace folosite de brand-urile de masă pentru ca, mai apoi, să domine ideea de tradiție și moștenire în detrimentul ideii de statut și cantitate.” Ruxandra Micșunescu

A fost o seară ce a reunit un public de peste 80 de tineri curioşi asupra piaţei de luxul, iar dezbaterile care au urmat prezentărilor speakerilor s-au concretizat asupra ideii de reinventare a luxului prin personalizare, adoptarea unor politici privind sustenabilitatea și accentul pus pe experiența online și premiumizare al produselor.

Evenimentul a fost organizat cu sprijinul media IQads și al sponsorilor Editura Publica și Coca-Cola.