“The future of TV” sau „La trecutu-ți mare, care viitor?”

Pentru că data trecută am făcut niște wishful joking despre lansarea lui Netflix pe piața din România, o să pornesc și acum tot de la el, mai exact de la strategia lor pe termen lung și predicțiile pentru viitorul TV-ului:


“Internet TV is replacing linear TV. People love TV content, but they don’t love the linear TV experience, where channels present programs only at particular times on non-portable screens with complicated remote controls. (…) Now Internet TV – which is on-demand, personalized, and available on any screen – is maturing and will eventually replace the linear TV experience.”

Să le luăm pe rând (atenție, ghiveci de linkuri).

On demand-ul, sau conținutul video la cerere a cunoscut deja o sumedenie de forme și moduri de prezentare, fie că vorbim de cel tranzacțional/pay per view, subscriptional sau advertising VoD.

Una dintre cele mai vechi inițiative de comunicare a conținutului video la cerere se regăsește mai jos și e cel puțin obscură, dar cu toate acestea și-a atins scopul de a comunica pe înțelesul privitorului de rând un astfel de feature:

Personalizarea, atunci când vorbim depre servicii TV, presupune simplificarea experienței de consum și inlesnirea descoperirii de conținut nou și relevant, în special prin intermediul motoarelor de recomandare. Este cu atât mai importantă cu cât oamenii sunt copleșiți de numărul uriaș de opțiuni în zona de entertainment, dar în același timp suferă din ce în ce mai serios de FOMO. Și pentru că v-ați prins cam cum stă treaba cu recomandările de la Youtube încoace – fie că vorbim despre cele editoriale, bazate pe gen sau cele care provin din rețelele sociale – ceva vechi (și bun) pe FOMO de la AT&T:

În cele din urmă, TV-ul multiscreen/multiecran e și el la rândul lui pretty self-explanatory, cam ca tot ce ține de nevoia de mobilitate, devenită între timp nevoie de bază. Să sperăm că știm cu toții și cum să ne folosim de ea…


Lăsând un pic deoparte atât noile tehnologii TV cât și conținutul care se încăpățânează să rămână revevant, se spune din ce în ce mai des că TV-ul ca și canal de comnicare a murit, că i-au luat locul serviciile online (așa-numitul fenomen de cord-cutting), iar oamenii nu numai că-și ‘mută’ dependența către mobil, dar dezvoltă și o rezistență din ce în ce mai mare la publicitate (adopția mare a ad blocker-elor). Alții spun că dimpotrivă, nu numai că nu a murit, dar este încă cel mai puternic instrument în ceea ce privește atât creșterea valorii de brand, cât și a vânzărilor pe termen lung.

Un lucru este cert: viitorul – așa virtual, augmentat și conectat cum pare acum – trebuie protejat, că doar știe Liam Neeson ce știe:


Pastilă administrată de Anca Frecățeanu, membru IAA Young Professionals.