Social Media pe timp de Social Distancing

Cu noile restricții anunțate de către organizațiile de sănătate și ale guvernelor, tot mai mulți oameni ajung să folosească social media ca principal mijloc de divertisment, de informare și de conectare cu lumea exterioară.

Instagram a înregistrat o creștere de 76% a numărului de Like-uri pe postările promovate, rata de engagement pe TikTok a crescut cu 27% de la începutul anului iar Facebook se așteaptă la o creștere cu 63% a timpului petrecut pe platforma lor.

Impactul asupra brandurilor și influencerilor

Pe măsură ce utilizarea platormelor de social media crește, la fel va crește și concurența, ceea ce înseamnă că brandurile vor trebui să iasă în evidență prin mulțimea de postări din News Feed. Aceasta prezintă o mare oportunitate pentru branduri de a-și crește imaginea în ochii publicului. Într-un moment de stres și incertitudine, consumatorii tind să valorizeze mesajele publicitare din cele pe care le urmăresc și au încredere, ceea ce face important pentru branduri și influenceri să comunice cu consumatorii într-un mod autentic, sensibil.

Influencer marketing-ul implică oameni care se bazează pe veniturile din campaniile cu brandurile, de aceea brandurile trebuie să fie atente la propunerile de colaborare din această perioadă, să-și aleagă influencerul potrivit pentru a obține un rezultat pozitiv. Industria de podcast este în creștere în România, poate fi o cale foarte bună pentru promovarea brandului tău. De asemenea, trebuie să găsești pe cineva care are ceva coerent de spus și să aducă valoare brandului tău.

Comunică Responsabil în Social Media

Este perioada perfectă pentru a face bani din vânzarea produselor necesare în perioada pandemiei iar multe companii au dublat, chiar triplat numărul de ad-uri din online. Dar când acest lucru este comunicat agresiv, marile platforme iau măsuri.  Facebook a stabilit interzicerea anunțurilor pentru măștile medicale iar Google a urmat exemplul, la fel și Twitter. Toate cele trei companii au oferit anunțuri gratuite pentru companiile de sănătate publică și organizațiile non-profit. Facebook a oferit reclame nelimitate pentru cei de la World Health Organization, în timp ce Google a făcut o ofertă similară, iar Twitter oferă anunțuri gratuite pentru organizațiile non-profit pentru a combate Fake News.

Utilizați Platformele de Social Media cu Măsură

Pe de o parte, poate fi o sursă de conectare cu lumea din exteriorul casei noastre, de schimb de informații și interacțiune socială – ceea ce este mai important ca niciodată, acum că majoritatea interacțiunilor noastre fizice cu prietenii și familia sunt puse pe Hold. Pe de altă parte, este ușor să cadem într-o groapă întunecată a acestor rețele de socializare în momente ca acestea. Cu toții avem mult mai mult timp liber și mult mai multe motive să ne facem griji – așadar, dacă sunteți la 2 dimineața pe telefonul mobil, nu sunteți singuri.

Articol scris de către Adrian Pașita