Seara YP – Sexul mai vinde?

Joi, 18 februarie, am startul celei de-a doua seară YP din acest an. Începând cu ora 19.30 casa IAA a găzduit evenimentul Sexul mai vinde? În care ne-am propus să dezbatem valoarea comercială a nudității în campaniii de publicitate și media si artă.


Invitații celei mai recente seri YP au fost Mihai Ghiduc, redactor șef al revistei Men’s Health, Ciprian Susanu, Head of Digital de la Frank Group și Cristiana Cott Negoescu, conceptograf ce a derulat de-a lungul anilor o sumă de proiecte îndrăznețe în domeniul fotografiei.
Seara YP: Sexul mai vinde? Își propune să exploreze impactul pe care nuditatea îl mai are asupra publicului larg, în contextul schimbărilor din caledarul Pirelli, a deciziei Playboy de a renunța la pictoriale complet nude, a campaniilor tot mai vizibile împotriva objectificării femeilor. Toate acestea ne-au făcut să ne întrebăm dacă nuditatea încă mai vinde? Sau au brandurile care o folosesc nevoie de un shift în abordarea ei?

Sexul nu vinde. Fantezia vinde!
Cea care a deschis seara a fost Cristiana Cott Negoescu. Din punctul ei de vedere, nuditatea este un suport care atrage instant atenția. Momentul cheie este cel de după. Ce faci cu atenția pe care tocmai ai obținut-o? Încotro o direcționezi?
De altfel, sexul își păstrează apetența în artă. Chiar foarte bine. Pentru că, pe de o parte, nu este niciodată doar sex, pe de alta, pentru că în orice poți vedea ceva sexual. Însă, este la fel de adevărat că daca s-ar face mai mult sex, el ar vinde mai puțin. Pentru că ar lăsa mai puțin spațiu fanteziei.

Drumul Cristianei către conceptografie s-a conturat treptat, plecând de la pictură și evoluând către fotografie, aceasta din urmă oferindu-i platforma ideală prin care să poată materializa o serie de concepte. Au urmat apoi expoziții în țară și peste hotare. Pentru mai multe informații, site-ul ei este la un click distanță. Noi vă lăsăm cu unul dintre actele de performance imaginate de ea.

Ce este, dar mai ales ce nu este!
Ciprian Susanu, Head of Digital de la Frank Group ne-a vorbit despre implementarea unei serii de campanii digitale pentru brandul Durex, și anume Ora Pământului, Loveville și #WhenItsOnItson.
Plecând de la studiile de caz (pe care vă lăsăm să le descoperiți mai jos) unde informațiile despre campanii se împletesc lesne cu note subtile de umor, Ciprian Susanu nu a lăsat nelămurit nici ethosul brandului Durex. Ce este? Ce nu este? Ce vrea să transmită? Și cum?

Prezentarea lui ne-a dus lin ca fulgul, dar în pași rapizi de la reverie la concretețea intransigentă a cifrelor. Ne-a vorbit de penetrarea pieței de prezervative, nu mai mare de 4.7 %, despre importanța educării pieței și nu numai.

The nudity will survive!
Acesta este mesajul lui Mihai Ghiduc, redactorul șef al revistei Men’s Health. Discursul lui ne-a purtat prin nuditatea Greciei antice pentru a oferi un cadru mai larg copertelor și pictorialelor din prezent.
Mihai Ghiduc ne-a dus în multiple zone de nuditate, explicându-le pe larg și asociindu-le cu reviste care au exploatat acele zone în toată splendoarea copertelor, de la Hustler la pictoriale de fashion.
De fiecare dată și-a dus povestea până la capăt, istorisind sincer nu doar despre pantele ascendente ale unei astfel de zone, dar și despre factorii care îi provoacă declinul. Ar fi păcat ca acesta din urmă să fie privit separat de shifturile de mentalitate ale segmentului de public al publicației.

Project Manager Seara YP – Sexul mai vinde? – Alexandra Fistic (membru IAA Young Professionals)