Seara Young Professionals dedicată marketingului pentru sportul amator

După succesul primei ediții dedicate marketingului sportiv din octombrie 2014, unde s-a discutat despre managementul performanței sportive, am revenit cu forțe proaspete și cu o nouă abordare: cine și cum vorbește cu sportivii amatori?

Joi, 23 aprilie, binecunoscuta sală din incinta IAA România a fost din nou plină, iar întrebările au curs pentru Anda Lazăr (Brand Communication Director Leo Burnett Group), Andra Munteanu (Business Manager și Fondator LIMITLESS Total Body Makeover), Oana Turturică (organizator Road Grand PINK – Primul Concurs de Ciclism Feminin din România și Hai cu Bicla) și Daniel Sărdan (organizator Prima Evadare).

 

Anda Lazăr ne-a vorbit despre Bergenbier și despre longeviva relație a acestuia cu sportul, în special cu fotbalul. După ce timp de 10 ani, în perioada 1998-2008, brandul a fost sponsorul echipei naționale de fotbal, în 2009 Bergenbier a pierdut contractul de sponsorizare. Asta nu înseamnă că interesul brandului pentru sport s-a diminuat, chiar dimpotrivă.

Deși au trecut 6 ani în care Bergenbier nu a mai fost direct asociat cu fotbalul, în mintea oamenilor încă exista această legătură, iar istoria brandului strâns legată de naționala de fotbal a României a inspirat această campanie de imagine din 2014 – Cupa Prieteniei Bergenbier – o competiție dedicată celor care iubesc fotbalul și care vor să fie mai mult decât simpli spectactori.

Succesul campaniei nu a întârziat să apară datorită identificării corecte a publicului țintă și a modului de adresare. ”Targetarea unei comunități relevante și cu adevărat interesate de acest subiect evident că îți creează aceste rate de conversie fantastice. De aceea este extrem de important în momentul în care facem o campanie să ne gândim pentru cine o facem și unde îi găsim pe oamenii aceia care sunt interesați.” a punctat Anda.

 

În continuare am discutat cu Andra Munteanu, unul dintre fondatorii programului LIMITLESS Total Body Makeover. Pornit ca un proiect de intraprenoriat în cadrul Word Class, acesta a luat amploare și a ajuns de la 15 la 200 de participanți în doar trei ani de la înființare, fără o promovare agresivă.

O strategie inedită pentru un astfel de program o reprezintă faptul că nu se vând abonamente în avans. Andra aduce în discuție comparația dintre program și sălile de sport clasice, care oferă abonamente cu discounturi substanțiale. Aici intervine conceptul de optimism bias pe care se bazează strategiile de comunicare: cu toții credem despre noi că putem facem mult mai mult decât facem în realitate, iar această teorie este adevărată mai ales în domeniul sportului. Câți dintre noi nu își amintesc de promisiunile și planurile făcute pe 1 ianuarie?

Care este cheia acestui business relativ mic care își dorește să rămână așa? Livrarea rezultatelor promise. ”Dacă el, clientul, vede că, într-adevăr, te-ai străduit să livrezi și că asta e, omenește, nu ai reușit, nu o să se supere. Însă dacă simte că puteai să faci mai mult și ai preferat să ai o atitutine detașată – lasă, e un client până la urmă, dacă nu plătește el o să plătească altul, oricum locurile sunt ocupate și există o listă de așteptare – atunci nu îți iartă nici cea mai mică greșeală.” a completat Andra, argumentând rata de succes de 93% a programului.

 

 

Oana Turturică îmbină job-ul din corporație cu pasiunea pentru ciclism și a înființat, alături de alți pasionați, comunitatea HaicuBicla care încurajează și susține mersul cu bicicleta. Platforma dedicată bicicliștilor oferă o serie de instrumente și servicii care îmbunătățesc experiența celor care aleg acest mijloc de transport în activitățile de relaxare și cele curente.

Pe lângă această asociație non-profit, Oana a ales să se implice în organizarea primului concurs de ciclism feminin din România – Road Grand PINK. Acesta a avut loc duminică, 26 aprilie, în Otopeni. Femeile au uneori teama instinctivă de a participa la competiții alături de bărbați din motive subiective, ele fiind mai precaute. De aceea a apărut acest concurs de tip urban, care își propune să promoveze ciclismul și competițiile pentru amatori în rândul tinerelor și al femeilor de toate vârstele ca mod sănătos de a face mișcare, de a socializa și a te distra.

 

Ultimul speaker a fost Daniel Sărdan, organizator Prima Evadare, un concurs de ciclism cross country care a devenit, de-a lungul timpului, maratonul de ciclism cu cel mai mare număr de particianți din Estul Europei.

Inginer de mediu de profesie, Daniel a îmbinat dragostea pentru mișcare cu cea pentru natură în cel mai ingenios mod cu putință și a devenit membru NoMad, una dintre cele mai vizibile echipe din ciclismul montan românesc. În 2011 au organizat prima ediție de Prima Evadare, un maraton accesibil aproape pentru oricine, dar unde se recomandă un antrenament serios pe teren accidentat.

Evenimentul a crescut de la an la an, dovadă că în România publicul practicant de sport amator se extinde, iar stilul de viață sănătos nu mai este de mult un clișeu.

 

 

 

 

 

Mulțumim invitaților noștri și tuturor celor prezenți!