Povestea din spatele postării Burger King

Știe tot internetul din România de postarea celor de la Burger King. Ce nu știe internetul este că în spatele acestei postări au fost mai mulți oameni, multă muncă și mai mult curaj. Curiozitatea ne-a făcut să luăm urma postării și așa am ajuns la MSL The Practice și Publicis Romania. Acestea sunt agențiile vinovate pentru acest Festival Online al Brandurilor. Am fost insistenți și am cerut un interviu. S-a aprobat și-l puteți citi mai jos.

1. Zilele acestea circulă o dezbatere în online mai aprinsă decât ce a fost prima dată, oul sau găina. Lumea astăzi se întreabă care este povestea din spate și cine a venit cu ideea: agenția sau clientul?

Un răspuns simplu ar fi triunghiul creativ dintre agențiile Publicis și MSL The Practice:
Cătălin Bran – Head of Digital Innovation & Social Media – MSL The Practice
Vlad Socianu – Art Director Publicis Romania – Publicis Romania
Cosmin Anghel – Copywriter Publicis Romania – Publicis Romania

În realitate, postarea e parte dintr-o campanie mai mare de Valentines. Și cum se întâmplă într-o campanie mai mare la care lucrezi săptămâni, am trecut prin mai multe variante până să ajungem la conceptul final. Avem noroc și de client, care e din ăia rari, de care nu vrei să scapi.

2. Orice om de social media are o postare din calendar care speră că va rupe internetul. Acum s-a întâmplat și a rupt bine. V-ați așteptat la un engagement atât de mare cand ați apăsat butonul Share Now?

Intenția aia a fost. Legat de asteptări, răspunsul e nu. În niciun caz nu ne așteptam la asta. Credem că oricâte calcule ne-am face, nu avem niciodată garanția că o să se ducă viral. Ține și de hazard. Că așa e internetul, pretty random.

3. Se spune că mailurile pozitive din partea clientului sunt foarte rare. Voi sigur ați primit feedback mai mult decât pozitiv pentru această postare. Cum a sunat primul mesaj din partea clientului când a realizat că postarea devine virală?

Cel mai bun răspuns e screen shotul de mai jos:

In all fairness, lipsește contextul. Dar mai rar ține lumea apăsat butonul ăla de like așa mult cum îl ține Alin.

4. Pe meleagurile noastre reglementarea publicității este foarte strictă, iar menționarea altui brand – mai ales competitor direct – într-o comunicare este de neconceput. Fiind o linie atât de fină în privința publicității comparative în România, v-ați gândit dacă e o mișcare bună pentru Burger King?

Noi n-am vrut sa comparăm nimic. Până la urmă, treaba noastră este să arătăm că brandurile sunt relatable. Brandul X e geekul ăla din gașcă la care apelezi când vrei să știi ceva. Brandul Y e prietenul ăla responsabil. Burger King e ăla care nu prea se ia în serios, e mereu pus pe glume și de multe ori e autoironic. Fix de asta un date în 3 merge perfect de Valentine’s.

5. Toți oamenii de social media sunt acum foarte invidioși, dar și bucuroși. Au și de ce. Dacă este posibil, ne puteți da niște cifre obținute de postare? (Reach organic, Engagement etc).

Dacă cuiva îi pasă de matematică, uite aici:

  • Peste 900 de branduri și influenceri care s-au implicat în postare
  • 1.985.515 reach (90% organic)
  • Peste 100.000 reacții, comentarii și share-uri
  • Peste 12.000 mii de fani noi pe pagină (o creștere de 150%)

6. Ne dorim ca social media din România să fie plină de postări cool, de aceea vă rugăm să ne spuneți ce ați învățat din această postare. Ce să facem și ce nu?

O rețetă clară pentru succes nu există, în afara cărților de self help. În general, am văzut că la noi merge atunci când avem mai mult curaj. Cel mai mare noroc al nostru este că și Alin Nenciu (Marketing Manager, Burger King România și Bulgaria) are încredere în noi și e la fel de băgat în poveste. Și asta naște o discuție sănătoasă în care noi mergem cu ce simțim că ajută brand-ul (nu doar ce ni se pare nouă tare), iar feedback-ul lui e unul constructiv (nu apare din altă parte a universului creativ). Din experiența noastră, fix alinierea asta lipsește în advertising-ul anului 2020.

Echipa implicată:

Alin Nenciu, Marketing Manager Burger King Romania & Bulgaria

Cătălin Bran, Head of Digital Innovation & Social Media – MSL The Practice

Vlad Socianu, Art Director Publicis Romania- Publicis Romania

Cosmin Anghel, Copywriter Publicis Romania- Publicis Romania

Andreea Logigan, Head of Corporate – MSL The Practice

Oana Bulexa, Managing Director – MSL The Practice

Valentina Voicu, Account Manager- Publicis Romania

Radu Luca, Brand Lead – Publicis Romania

Jörg Riommi, Publicis Groupe Chief Creative Officer Central and Eastern Europe- Publicis Romania