Marketingul Crăciunului

Magia sărbătorilor de iarnă mai are puțin și își va face simțită prezența. Acest lucru nu se întâmplă doar în casele oamenilor, ci și la nivelul pieței. Produsele și serviciile ne sunt prezentate într-o manieră ofertantă, cărora cu greu le poți rezista. Acest lucru se poate datora prețurilor speciale de sărbători, ofertelor avantajoase sau poate datorită modului de prezentare.

De asemenea, atmosfera creată cu ocazia Crăciunului, în special, te determină să vizitezi mai frecvent spațiile comerciale.

            Recuzita de Crăciun este alcătuită din mai multe elemente specifice, utile atât în mediul online, cât și offline.

Aceste elemente sunt nelipsite, în perioada Crăciunului, motiv pentru care sunt utilizate de branduri pentru a-și promova produsele, respectiv serviciile.

            Pe lângă utilizarea simbolurilor respective, poți folosi mai multe strategii pentru a-ți promova business-ul. Câteva idei de luat în calcul ar fi:

  • Oferă împachetare cadou gratuită, cu model reprezentativ
  • Oferă transportul gratuit, dacă afacerea ta este prezentă în mediul online
  • Organizează concursuri pe social-media
  • Organizează evenimente (târguri, expoziții, petreceri tematice)
  • Oferă produse extra clienților tăi.

Bineînțeles, doar timpul te va ajuta să îți aduci brandul în faza de maturitate. Coca-Cola a ajuns cea mai îndragită băutură răcoritoare, nelipsită în perioada sărbătorilor, odată cu trecerea timpului și a unei strategii foarte bine gândite și implementate.

Alte modalități benefice de a-ți propulsa brandul în perioada Crăciunului sunt:

  • Oferă cupoane și coduri de discount pentru a-ți crește volumul vânzărilor
  • Personalizează-ți ambalajele pentru cadouri
  • Transmite emoție
  • Schimbă-ți cuvintele-cheie, ce fac referire la brandul tău, cu unele relevante, specifice Crăciunului
  • Design atractiv în mediul online (site web, rețele social-media)
  • Oferă consumatorilor sugestii de cadouri

În concluzie, se apropie o perioadă magică din an, Crăciunul. Această perioadă se anunță a fi una foarte profitabilă pentru branduri, însă nu uitați, cheia succesului este să începi pregătirea din timp. Dacă încă nu ai făcut-o, acum este momentul, ultima șansă pe anul 2019. De asemenea, nu uita, odată cu intrarea în luna sărbătorilor, începe și luna cadourilor, astfel că trebuie să fii prezent, să transmiți emoție, să oferi un plus-valoare produselor tale pentru a le face și mai atractive și pentru a te diferenția de competitori.

Articol scris de către Ioana Petre, membru IAA Young Professionals Romania.