Cum a fost la Seara YP: Trenduri 2018

Seara YP – Trenduri 2018

Tinerii pasionați de Marketing și Comunicare și profesioniștii din industrie și-au dat întâlnire marți, 30 ianuarie, la Seara YP dedicată trendurilor în 2018, un eveniment marca IAA YP și găzduit de prietenii de la Tech Hub București.

Peste 100 de oameni am asistat la prezentările trendurilor anului 2018 în PR, Digital, Marketing și Branding, iar cei care ne-au dezvăluit ce va urma au fost: Ioana Mănoiu – Managing Director GMP PR, Andrei Lăscuț – Head of Digital Marketing Strategy The Temple, Mădălin Nițis – Sr. Marketing Manager VISA Europe și Dochița Zenoveiov – Managing Director Inoveo Consultants. .

Ioana Mănoiu a vorbit despre dilema morală a brandurilor care, într-o societate din ce în ce mai polarizată din punct de vedere social și politic, sunt constrânse de către consumatori să se exprime, să se alăture cauzelor pe care aceștia le susțin.

Conform statisticilor, 78% dintre millennials și 74% din întreaga populație consideră că brandurile și companiile ar trebui să ia atitudine referitor la problemele societății, mulți dintre ei fiind dispuși să boicoteze un brand care rămâne pasiv sau care se alătură altei tabere. Iar trendul deja e vizibil, un exemplu fiind brandurile care au ales să își retragă reclamele de pe TVla începutul anului 2017, în contextul protestelor din Piața Victoriei.

Cum ar trebui brandurile să comunice în astfel de situații? Ioana Mănoiu ne-a împărtășit câteva idei sau recomandări:

  • Companiile trebuie în primul rând să analizeze opiniile consumatorilor săi;
  • Dacă până în prezent brandurile își susțineau valorile prin campanii de CSR, de acum înainte acestea trebuie să își demonstreze valorile și să ia atitudine în public;
  • Brandurile trebuie să își consilideze relația cu influencerii, pentru a beneficia de suportul lor în situații tensionate;
  • Brandurile trebuie să fie consecvente și să își mențină poziția atunci când aleg o anumită tabără;
  • Brandurile trebuie să stea deoparte de situațiile radicale sau mult prea controversate.

Andrei Lăscuț ne-a vorbit despre trendurile din digital în următorii doi ani: Pentru a înțelege viitorul în digital, brandurile trebuie să înțeleagă în primul rând oamenii, abia apoi tehnologia. Și asta pentru că o strategie eficientă de Digital Marketing se bazează pe valorile sociale și individuale care pot fi influențate parțial sau chiar deloc de tehnologie, și nu pe trenduri sau așteptări de moment. În schimb, atitudinile și așteptările pe care le avem din interacțiunea cu brandurile pot să varieze în funcție de tehnologie sau inovație, ne-a spus Andrei Lăscuț.

Care este situația în prezent? La nivel global, 54% din traficul de pe Internet vine din mobile. În acest context, Andrei Lăscuț a identificat următoarele trenduri:

  • Noi interfețe – Vor apărea din ce în ce mai multe interfețe de a interacționa cu tehnologia și datele (voice search, image search, face recognition etc.). Fiecare interfață nouă își va crea o nișă în următorii ani. Spre exemplu, se estimează că până în 2020, 50% din search-urile Google de pe mobile vor fi realizate prin voce. Astfel, provocarea brandurilor este de a regândi întreaga strategie de SEO, deoarece utilizatorii așteaptă un răspuns mult mai firesc.
  • Artificial Intelligence –în următorii 5 ani vor exista tool-uri de marketing construite pe AI, capabile de determina dacă o campanie de marketing va funcționa sa nu. Acest instrument va avea un impact semnificativ în următorii 5-10 ani și va fi folosit mai ales în research pentru a corela date.
  • Video o să crească foarte mult și va deveni cel mai consumat mediu din digital, atingând un procent de 80%.
  • Augmented Reality – va fi din ce în ce mai puternic și va ajuta brandurile să creeze experiențe personalizate.
  • General Data Protection Regulation (GDPR) – întreaga comunitate de digital marketing va trebui să acorde atenție protecției datelor personale și să considere baza de date un adevărat asset al brandului.

 

Mădălin Nițiș ne-a vorbit despre trendurile din industria de tehnologie și plăți.

  • În prezent există 3 miliarde de carduri în lume, 13.000 de bănci care emit carduri, 3.000 de bănci care acceptă carduri și 44 de milioane de comercianți care au POS-uri;
  • Până în 2030, Mădălin Nițis consideră că plățile cu cardul de vor multiplica de 10-20 de ori, în contextul în care vor exista cât mai multe dispozitive conectate la Internet și sistem care urmăresc comportamentul de consum;
  • Schimbarea canalelor de vânzare și comunicare este principala provocare în Marketing pe care a identificat-o Mădălin;
  • România are cea mai rapidă rată de creștere și va continua să crească datorită dorinței de a inova.

 

Despre tendințele în branding și design ne-a vorbit Dochița Zenoveiov. De reținut este că brandingul înseamnă relevanță și diferențiere, iar dezvoltarea brandurilor se face împreună cu clientul pentru a defini care este diferențiatorul de brand și a stabili care sunt activitățile pentru a aduce la viață valorile brandului.

Pe partea de design, Dochița Zenoveiov ne-a prezentat patru trenduri:

  • Brave colors – se axează pe utilizarea culorilor puternice, care aduc la viață valorile de brand prin design;
  • Brave type face referire la utilizarea unui font supradimensionat, ideal pentru branduri prezente în mediul online;
  • Super graphics definește orice element grafic specific unui brand;
  • Minimalism – un trend care se aplică foarte bine brandurilor personale.

Dochița a vorbit și despre opportunity mapping, un instrument care ajută identificarea nevoilor și alinierea întregii manifestări vizuale a brandului, iar la finalul prezentării a punctat că brandingul este ca fundația unei case – strategiile eficiente de PR, Marketing sau Digital trebuie să fie construite pe o identitate de brand solidă.

A fost o seară cu adevărat inspirațională. Abia așteptăm următoarele Seri YP.

Evenimentul a fost susținut de Editura Publica și IQads.