Cum a fost la Seara YP dedicată Industriior Speciale

Seara YP dedicată comunicării în industrii speciale a reunit specialiști din banking, pharma și politică și zeci de tineri din marcomm interesați  de subiect

 

Zeci de tinerii pasionați de marketing și comunicare și specialiști din  banking, pharma și politică, și-au dat întâlnire miercuri, 25 aprilie, la Seara YP dedicată comunicarii in industriile care întâmpină unele bariere în comunicare.

 

Gazdele evenimentului au fost: Laura Frunzeti – Director Executiv R.A.C, Cristiana Maria – Communications Lead. Neuroscience Janssen EMEALaura Andrei – Head of Marketing BCR și Radu Delicote – Strateg Analist și consultant Smart Link Communications.

 

Laura Frunzeti, a susținut o pledoarie în ceea ce privește autoreglementarea în industria de comunicare și ne-a explicat care este rolul R.A.C, dar și rolul C.N.A în acest sens: ”Autoreglementarea reprezintă acel pas pe care industria de publicitate l-a făcut pentru a-și asuma responsabilitatea cu privire la ceea ce comunică. Aceasta nu înlocuiește legislația, nu aplică sancțiuni, ci doar stabilește anumite standarde, numite și coduri de bune practice în publicitate”

Laura a mai adăugat, de asemenea, că la aceste coduri există și niște anexe pe care le putem răsfoi pe site-ul R.A.C (www.rac.ro).

Tot Laura ne-a explicat că R.A.C funcționează de fapt ca intermediar între comunicatori și C.N.A. Mai mult decât atât, R.A.C oferă pentru toți membrii R.A.C oportunitatea de a apela la Copy Advice, un serviciu gratuit de opinie consultativă, foarte util pentru toți cei care vor să știe dacă reclama lor corespunde standardelor de difuzare.

În final, Laura Frunzeti ne-a dezvăluit cea mai interesenată informatie; R.A.C a introdus de curând și ghidul de comunicare pentru vloggeri / bloggeri.

 

 

În continuare, Cristiana Maria ne-a împărtășit noutăți și nu numai din industria farmaceutică și care sunt regulile de comunicare în acest domeniu. Astfel, Cristiana a descris această industrie ca fiind provider-ul, rolurile de legiutor și de prescriptor revenind Agenției Naționale a Medicamentului, respectiv, doctorului.

Cristiana ne-a prezentat și câteva statistici din 2012, încă valabile și astăzi: peste 60% din părinți le autoadministrează medicamente copiilor lor, fără recomandare medicală și 87% din români se tratează singuri și merg la medic abia când starea se agravează.

Din punct de vedere al comunicării, în pharma există două direcții: medicamente cu prescripție medicală și medicamente care se eliberează fără rețetă. În primul caz, este foarte simplu, căci în cazul medicamentelor cu rețetă publicitatea este interzisă! Când vorbim despre medicamentele care nu necesită prescriptive, numite în continuare suplimente alimentare, acestea sunt puse pe piață pentru un scop, dar cei mai mulți oameni îl folosesc în alt scop. De aceea, ”e foarte greu să comunici memorabil în această industrie!”.

La finalul prezentării, Cristiana Maria ne-a mărturisit că știința a făcut niște salturi uluitoare. Dacă în 2010 se vorbea despre un procent de doar 41% de oameni vindecați de hepatita C, la nivel european, din 2014 putem spune că această afecțiune poate fi tratată într-un procent de până la 90%.

 

După toate aceste vești senzaționale, Laura Andrei ne-a mărturisit că ”la fel ca și în industria farmaceutică, și în sistemul bancar, neinformarea poate costa viața, sănătatea, totul!”. De aceea, aceasta ne-a sugerat ca înainte de a face un împrumut, informarea profundă este esențială.

Tocmai din acest motiv, comunicarea în banking este și ea destul de fină. ”Restricția este o formă bună de a împiedica oamenii să nu bage mâna atât de adânc în buzunar!”, spune ea.

 

În același timp, Laura a mai adăugat că băncile nu au restricții de canal de comunicare, însă e greu să explici cum se calculează ceva, într-un spot de cateva secunde. ”În online e mai simplu, unde există un simulator de rate, iar omul poate vedea exact care sunt operațiunile…”

 

Ultimul invitat, dar nu cel din urmă, Radu Delicote ne-a vorbit despre restricțiile în comunicarea politică, menționând că aceasta funcționează în funcție de trei legi: Legea 115/ 2015, care este de fapt legea electorală, Legea 185/ 2013, privind amplasarea & autorizarea mijloacelor de publicitate și Legea 334 / 2006 ce prevede finanțarea activității partidelor.

Cele mai interesante idei pe care ni le-a împărtășit Radu s-au referit la perioada desfășurării unei campanii electorale, și anume cu 30 de zile înainte de alegerile propriu-zise, dar și la obligativitatea pe care radiodifuzorii o au când vine vremea unei campanii; aceștia sunt obligați să acorde zilnic un anumit interval de timp, pentru difuzarea mesajelor electorale.

De asemenea, cea mai bună veste a fost legată de tradiționalele afișe de pe stâlpi, din campaniile electorale, care nu se mai pot lipi decât cu acordul scris, legal, al proprietarului.

 

 

A fost o seară cu adevărat interesantă și abia o așteptăm pe următoarea!

 

Evenimentul a fost organizat cu sprijinul media IQads.ro și al sponsorilor Coca-Cola și Editura Publica.