Automatizarea marketingului și nevoile de business

Marketingul automatizat este o poveste destul de veche în peisajul de publicitate (plătită sau nu), iar pentru aceia care îl folosesc cu motoarele turate serios, este chiar o realitate.

La origine, povestea era gândită pentru campaniile de e-mail și clientul se alegea cu o platformă online unde putea încărca un fișier Excel cu o serie de contacte, mailul era trimis fiecărui contact și puteai verifica apoi câți din cei care au primit mailul l-au și deschis, iar dintre aceia câți au click-uit linkurile inserate în corpul mesajului. Mail Chimp este, cred cel mai la îndemână exemplu. 

În forma lui evoluată, marketingul automatizat presupune folosirea mai multor platforme interconectate și interactive, care pot trasa și interpreta comportamentul unui segment desemnat.

În mod cert, Google Analitycs nu reprezintă un mister pentru comunitatea de marketing.

Există, firește variante mai complexe de astfel de platforme, capabile să furnizeze date mult mai bine structurate și interpretate și ele sunt folosite deja de o serie de corporații, în ideea de a înțelege mai bine comportamentul de cumpărare și consum (de pildă, nu toți consultanții care pot folosi astfel de platforme știu să profite de întreaga paletă de opțiuni oferită de ele).

Un alt beneficiu relevant este sporirea oportunităților de vânzare, iar simpla promisiune de creștere mi-ar insera, la nivel subliminal, tentația de a cumpăra un abonament la o astfel de platformă, firește dacă aș avea o firmă. De fapt, cred că mi-aș cumpăra un abonament și fără o firmă, doar ca sa-l pot butona cum se cuvine.

Pe de altă parte, eu cred că dezavantajul cel mai mare în această fază este nu capacitatea platformelor de a colecta date, ci de a le intrepreta. Poate suna caraghios, dar ce credeți că înțelege un soft despre comportamentul omului care are constant tendința să cumpere chestii pe baza unei motivații aproape iraționale? Va reuși o suită de platforme să înțeleagă felulîn care un consumator își iubește brandul preferat și de ce, atunci când în ecuație va fi integrată inteligența artificială?

Nu e departe momentul, cred. Până atunci vă las cu două dintre cele mai draguțe reclame pentru instrumente de marketing automatizat (din categoria B2B).