În 2017, aspectul nu îți deschide doar multe uși, ci și telefonul

Anul acesta, Apple s-a văzut obligat să iși consolideze sau regândească strategia de marketing.
Ei bine, pentru prima data în ultimii cinci ani, Apple nu mai ocupă prima poziție în topul celor mai valoroase branduri din lume. Potrivit raportului Brand Finance Global 500 rankings, Apple a scăzut cu 27%, ceea ce a făcut ca pe prima poziție să ajungă Google, care a crescut la 109,5 miliarde de dolari. Potrivit studiului, această scădere pare să fie datorată inovațiilor tehnologice nesatisfăcătoare și a schimbărilor nesemnificative de design.

În 2007, odată cu prima lansare iPhone, deși telefonul nu avea cameră frontală, conectivitate 3G sau o autonomie bună, a reușit să se diferențieze ușor pe piață prin celelalte funcții și și-a creat o bază solidă de clienți fideli.
În ultimii ani, inovațiile noilor modele nu au impresionat prea mult susținătorii și chiar i-au dezamăgit pe unii. Astfel, odată și cu aniversarea de 10 ani a brandului, așteptările pentru noul iPhone au fost și mai ridicate.

Îndeplinesc noile iPhone-uri așteptările?
Da și nu prea. Într-adevăr, pentru prima oară din 2014 încoace, Apple vine cu un design nou, nu pentru iPhone 8 și iPhone 8 Plus, care sunt destul de similare cu modelele precedente, dar au componente superioare, ci prin iPhone X, care este considerat cel mai tare gadget al momentului.

iPhone X și scanarea facială
iPhone X impresionează prin Face ID, un sistem de recunoaștere facială care folosește o cameră cu infraroșu. Această scanare ar trebui să recunoască imediat chipul și să deblocheze telefonul, deși în timpul prezentării nu a funcționat de două ori.

Pe lângă celelalte noutăți ale telefonului, cum ar fi procesorul mai puternic, încărcarea wireless și introducerea de animojis, emoticoane personalizate cu vocea și expresiile faciale ale utilizatorului, acest nou sistem de recunoaștere facială nu surprinde prin utilitate, ci reușește doar să satisfacă o nevoie de diferențiere. Dovadă și reacțiile de pe internet.

Îl cumpărăm sau nu?
Dacă achiziția merită sau doar ”ne fură pe față”, depinde de judecata fiecăruia. Cei care se aventurează să îl cumpere, o vor putea face incepând cu 3 noiembrie, când va fi disponibil și în România. Cert e că în Australia și SUA cozile deja au început.


Pastila administrata de Oana Oprea, membru IAA Young Professionals.